Szerző: Bodnár Ádám

2014. július 8. 10:42

Egyre fontosabb a szállodai Wi-Fi minősége

Nagy-Britanniában végzett egy felmérést a hálózati eszközeiről ismert Netgear - a cég azt vizsgálta, hogyan vélekednek a szállodák és vendéglátóhelyek üzemeltetői, illetve maguk a vendégek a Wi-Fi fontosságáról. A két csoport véleménye nagyon eltérő.

150 brit szálláshely és vendéglátóhely, valamint több mint 2 ezer vendég bevonásával készített felmérést Nagy-Britanniában a Netgear. Az eredmények alapján a vendégek számára ma már annyira fontos a gyors és megbízható Wi-Fi kapcsolat, hogy annak hiánya komoly üzletrontó tényező.

Rossz Wi-Fi: elvesztett vendég

A szálláshelyek és vendéglátóhelyek üzemeltetői a Netgear által elvégzett kutatás alapján úgy látják, a Wi-Fi kevésbé fontos a vendégek számára és a stabil, gyors internetes kapcsolat kiépítésére szánt összeget érdemesebb más területen elkölteni. A vendégek azonban homlokegyenest ellenkező állásponton vannak, a nyaraló turisták harmada, az üzleti utazóknak pedig kétharmada állította, soha többé nem tér vissza egy szállodába, amennyiben nem találja megfelelő sebességűnek és minőségűnek a Wi-Fi kapcsolatot.

A kutatás szerint a gyenge minőségű Wi-Fivel rendelkező helyeken kevesebb időt töltenek a vendégek - ha például egy szállodában nem érhető el megfelelően gyors és stabil kapcsolat, a vendégek szívesebben mennek a szálloda étterme vagy bárja helyett máshová fogyasztani, így a hely további bevételekről marad le. A hálózat kapcsolat fontosságát nem lehet túlértékelni: a Pixmania webáruház által júniusban publikált, szintén brit felmérésen alapuló adatok alapján a szálloda kiválasztásánál a gyors Wi-Fi a második legfontosabb szempont a jó kilátás után és megelőzi a tisztaságot, a hotel éttermének minőségét és az ágy kényelmét is.

"Akárhol is járunk, akár nyaralás vagy munka miatt, folyamatosan keressük a Wi-Fi hálózatokat, hogy kapcsolatban maradhassunk az online világgal. Az emberek szeretik maguk eldönteni, kapcsolódnak-e vagy sem, nem akarják, hogy ezt valaki más döntse el helyettük" - kommentálta a Netgear által készített felmérés eredményeit Jonathan Hallatt, a cég regionális vezetője. "A megbízható kapcsolat hiánya azt is jelenti, a vendégek kevesebbet költenek, rövidebb ideig maradnak és talán sosem térnek vissza."

Jó Wi-Fi: több vendég és több bevétel

A kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Arqiva által a közelmúltban publikált "Wireless Nation" kutatás alapján az emberek 49 százaléka mindig vagy szinte mindig csatlakozik a hotelek vezeték nélküli hálózataihoz, de a kávézókban és éttermekben is meghaladja a 30 százalékot ez az arány, vagyis ezeken a helyeken egyre többet használjuk a vezeték nélküli internetszolgáltatást. Emellett a repülőterek és a pályaudvarok számítanak azok közé a helyek közé, ahol a leginkább szeretünk online lenni.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Wi-Fivel rendelkező helyeken a látogatók fele saját bevallása szerint jobban érzi magát, 46 százalékuk pedig nagyobb valószínűséggel tér vissza, derül ki a Wireless Nation kutatásból. A számok alapján a vezeték nélküli kapcsolattal elégedett vendégek harmada tovább marad, szintén harmaduk inkább fogja ajánlani a helyet ismerőseinek, ötödük pedig többet is költ. Összességében a megkérdezettek 75 százaléka állította, hogy a könnyen használható ingyenes Wi-Fi javítja a vásárlás vagy tartózkodás élményét, miközben 31 százalék azt mondja, kimondottan elrontja a kedvét, ha nincs Wi-Fi, 27 százalék pedig kétszer is meggondolja, valaha visszatérjen-e.

Ehhez képest a szállodásoknak és vendéglátósoknak egyelőre csak 29 százaléka látja úgy, hogy a gyenge minőségű hálózati kapcsolat panaszkodó vendégekhez vezet, 23 százalék beismeri, hogy emiatt negatív visszajelzés érkezhet az online felületeken, és 37 százalék gondolja úgy, hogy emiatt a jövőben üzletek (vendégek) veszhetnek el, állítja a kapott eredményekre hivatkozva a Netgear. "A jó minőségű, megbízható Wi-Fire nem költségként kell tekinteni, hanem bevételi lehetőségként" - mondja Hallatt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról