Szerző: Bodnár Ádám

2014. június 10. 08:15

Bemutatkozott az iGO következő generációja

A Telematics Detroit 2014 szakkiállításon debütált az NNG vadonatúj fejlesztésű navigációs szoftvere, az iGO primo nextgen, amely a vállalat első terméke kifejezetten autóipari fókusszal fejlesztve.

Az NNG (korábban Nav N Go) már régóta autóipari beszállítóként működik elsősorban, ügyfelei között találhatók a világ legnagyobb autóelektronikai cégei, amelyekkel együtt közösen szállítják multimédiás megoldásaikat számos autógyárnak. A cég új termékében, az iGO primo nextgenben a legnagyobb hangsúlyt azok a fejlesztések kapták, amelyek lehetővé teszik a még könnyebb autós integrációt, a kényelmesebb vezérlést a vezetőülésből, és a jobb megjelenítést.

Automatikus igazodás a kijelzőhöz

Az autós fedélzeti navigációs, illetve infotainment rendszerek kijelzői nagyon eltérő méretűek, felbontásúak és elrendezésűek. Korábban az NNG felületét egyenként kellett a különféle kijelzőkhöz szabni, az iGO primo nextgen új megjelenítő motorja automatikusan alkalmazkodik a kijelzők paramétereihez, ezzel több emberhétnyi munka takarítható meg, mondta el a HWSW-nek egy telefoninterjú során Fülöp Miklós, az NNG fejlesztési vezetője. Az új megjelenítőmotor 120 és 480 dpi között automatikusan skálázódik.

A változó felbontáshoz, kijelzőmérethez, tájoláshoz való automatikus alkalmazkodás nem csak azért fontos, hogy az autóelektronikai cégek gyorsan piacra tudják vinni iGO-alapú eszközeiket, hanem azért is, mert az új szoftver lesz az alapja az NNG okostelefonos termékeinek is. A vállalat iOS-en már jelen van fogyasztói szoftverével és az új verzió az iOS mellett a Google Play Store-ban is elérhető lesz.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nem csak a megjelenítőmotort írták újra az NNG mérnökei, hanem a felhasználói interfészt is átszabták. Ennek oka, hogy az autós fedélzeti rendszerek nem mindegyike érintőkijelzős, egyes gyártók a hangvezérlésben, más gyártók az érintőfelületekben, megint mások pedig a multikontrollerben hisznek. Az iGO primo nextgen ezeket mind támogatja, az új felhasználói interfészt pedig úgy alakították ki, hogy bármilyen beviteli eszközzel kényelmesen kezelhető legyen, ne csak érintéssel.

"Úgy látjuk, hogy még nincs meg a végső válasz arra, hogy melyik beviteli mód lesz a preferált. Mindegyiket alkalmazni fogják. A kisebb méretű autók számára az érintőképernyő a legelőnyösebb, hiszen közel vagyunk a kijelzőhöz. A nagyobb járművekben ugyanakkor a multikontrollerek használhatóak jobban” – mondta Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója. "Lehetővé tesszük partnereinknek, hogy az optimális technológiai mixet alkalmazzák, azt, amelyik a legmegfelelőbb az adott autómodellek számára."

Online kapcsolat, NavFusion

Fontos fejlesztése az új NNG navigációs szoftvernek az online kapcsolat és az azon keresztül elérhető információk megjelenítése. A fejegységen, az autón vagy a felhasználó okostelefonján keresztül az internetre kapcsolódva a szoftver letölt és megjelenít közlekedési adatokat, például hogy hol találhatók a közelben parkolók és azokban mennyi a szabad hely, a benzinkutaknál mennyiért lehet tankolni, milyen az időjárás és milyen idő várható a tervezett úton, emellett keresési funkció is elérhető - az adatok több forrásból is származhatnak, akár autógyártónként vagy országonként is eltérhet, milyen információk érhetők el.

Az új szoftver már teljes mértékben NavFusion-kompatibilis. Ez az NNG 2013-ban bemutatott kezdeményezése az autós fejegységek és az okostelefonok funkcióinak "házasítására": az autós navigáció folyamatosan online lehet a telefon adatkapcsolatát felhasználva, így a sofőr folyamatosan friss információkhoz juthat. A NavFusion nem csak egy autós navigációt tartalmaz, amely számára az okostelefon biztosítja az online kapcsolatot, hanem a rendszer része egy okostelefonon futó navigációs szoftver is - lényegében egy teljes értékű mobilos iGO-ról van szó, a helyi rendszerrel integrálva - a tervezett útvonalak szinkronizálódnak a telefon és az autós navigáció között, illetve lehetőség van az autóból kiszállva a telefonon folytatni a navigációt, például ha a parkoló messze esik a céltól.

A vállalat a NavFusiont közvetlenül nem forgalmazza, autóipari elektronikai beszállítók, illetve autógyártók számára kínálja, így ezeken a cégeken múlik, hogy pontosan mikor kerül piacra, illetve milyen áron lesz megvehető. A NavFusionnel ellátott, utólag beépíthető megoldásainak megjelenése jelenleg 2014 végére, 2015 elejére tehető, és az NNG több autóipari beszállítóval dolgozik azon, hogy a következő modellfrissítéskor már a NavFusion az autók beépített szolgáltatása legyen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról