Szerző: Koi Tamás

2014. május 28. 13:56

Komoly terveket dédelget Magyarországon az Austriasat

Egyelőre csupán tapogatózik, de egyértelműen komoly szándékkal van jelen Magyarországon a műholdas műsorszórásban utazó M7 csoport helyi érdekeltsége. A cég nemrég vette át a Hello HD műholdas előfizetőit, valamint kifejezetten jó viszonyt ápol a francia Eutelsattal.

Komoly tervekkel érkezett Magyarországra tavaly a luxemburgi székhelyű M7 csoport, mely egyelőre minimalista termékstruktúrával és visszafogott marketingtevékenység mellett üzemelteti Austriasat nevű műholdas szolgáltatását. A cég rövidesen integrálhatja a Hello HD mikrós ügyfélbázisát is (Hello Digital), ezt követően elsősorban a versenytársak kárára tud majd növekedni - melyhez minden technológiai és anyagi alapja megvan.

Nem szórakozásból jöttek Magyarországra

Az Austriasat, illetve az azt üzemeltető M70 Group rövid- és középtávú terveiről Gelei András, a cég operatív igazgatója beszélt a Broadband Tv News tegnapi szakmai rendezvényén. Gelei előadásában kifejtette, az Austriasat egyelőre szűk csomagkínálattal (a cégnek három műholdas díjcsomagja van, és nincs semmilyen minicsomagja), ugyanakkor prémium funkciókkal igyekszik magához vonzani ügyfeleket. Utóbbi kapcsán érdemes kiemelni, hogy mindhárom díjcsomag tartalmaz HD-csatornákat, valamint a cég által telepített - illetve a Hello HD-tól megörökölt - beltéri egységek mindegyike alkalmas műsorrögzítésre.


Az Austriasat csatornáit is sugárzó Eutelsat 9A nyalábja Európa felett

Arccal Párizs felé?

Egyes piaci pletykák szerint az M7 csoport hosszútávú célja többek közt, hogy szorosabbra fonja a kapcsolatot a francia Eutelsat műholdas céggel, alighanem a nagy rivális, az SES-Astra kárára.
Ennek a stratégiának lehet az apró építőkockája a Hello HD érdekeltségébe tartozó eVision bátonyterenyei műholdas feladóállomásának a felvásárlása.

A cég illetékese a szakmai rendezvény során hangsúlyozta, az Austriasat anyavállalata, a luxemburgi M7 csoport az ügyfélszám alapján ma már Európa negyedik legnagyobb műholdas műsorszóró cége, különösen erős jelenléttel többek közt Szlovákiában és Csehországban, ahol a SkyLink/CSLink szolgáltatással önmagában több mint másfél millió előfizetővel rendelkezik. A társaság az utóbbi időszakban kiterjedt akvizíciós stratégiát folytatott, melynek része volt többek közt az addigra gyakorlatilag már csak vegetáló Hello HD néhány ezres műholdas ügyfélbázisának felvásárlása, valamint egy műholdas feladóállomás átvétele is.

Gelei előadásában kifejtette, az Austriasat helyi akvizíciós stratégiájának része továbbá a Hello HD Kft. AM-mikrós ügyfélbázisának az átvétele is. A jelenleg mintegy húszezer előfizető elérésére az Antenna Hungária infrastruktúráját használja a szolgáltató, sokáig kérdés is volt, hogy meddig és milyen feltételekkel vehető igénybe ez az infrastruktúra, úgy tudjuk azonban, hogy a felek azóta rendezték az ezzel kapcsolatos legtöbb vitás kérdést.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Austriasat számára a magyarországi növekedéshez elsősorban a hangsúlyosabb marketingtevékenység, illetve az értékesítési hálózat kibővítése lehet majd a kulcs. Gelei az előadást megelőzően utalt rá, hogy az eleve nyomott árakon dolgozó műholdas piacon az Austriasat nem kíván árversenyt generálni. Ez egyébként láthatóan a helyi piacvezetőnek számító DIGI-nél is visszafelé sült el, a cég ugyanis az elmúlt években jelentős piacrészt veszített a magyar műholdas műsorszóró szegmensben.

Ütik a DIGI-t

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb piaci gyorsjelentése szerint idén márciusban nagyjából 914 ezren fizettek elő Magyarországon valamilyen vezeték nélküli tévészolgáltatásra (a három műholdas szolgáltató mellett ide tartozik a Hello Digital szolgáltatás, de nem sorolja ide a hatóság az Antenna Hungária DVB-T szolgáltatását). A piacvezető 31,1 százalékos penetrációval a DIGI, a következő a Magyar Telekom 29,7 százalékkal, a UPC Direct pedig 25,7 százalékkal a harmadik. Két évvel ezelőtt nagyságrendileg ugyanennyi előfizető mellett a felsorolt cégek piacrésze rendre 39,2, 29 és 23,1 százalék volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról