Szerző: Bodnár Ádám

2014. május 29. 13:22

Egyesül a mobilapp-analitika két királya

Bejelentette a Distimo felvásárlását az App Annie. Mindkét cég mobilapp-analitikai megoldásokban utazik, előbbi főleg Európában, utóbbi pedig az Egyesült Államokban erős.

A cégek egymás versenytársai, mobilos alkalmazások fejlesztői számára kínálnak analitikai megoldásokat, hogy a fejlesztők, terjesztők a legtöbbet tudják kihozni egy-egy appból. Az App Annie és a Distimo ehhez a piacterek elemzésével, ranglistázásával, keresőoptimalizálással, és egyéb eszközökkel próbál hozzájárulni. A két vállalat szolgáltatásait összesen mintegy 600 ezer alkalmazás használja világszerte, a piactereken 100 legnagyobb forgalmat bonyolító vállalatok (pl. Zynga, LinkedIn, Skype, Evernote, Groupon, Microsoft, BBC, Amazon, CNN, Foursquare, PayPal) szinte mindegyike az ügyfele vagy egyiknek, vagy másiknak.

Az App Annie elsősorban az Egyesült Államokban erős, míg a Distimo jobbára Európában. A nem nyilvános értékű, a TechCrunch szerint készpénzt és részvényeket egyaránt érintő akvizíció után a Distimo holland főhadiszállása az App Annie európai fejlesztőközpontja néven folytatja, a cég vezetői és beosztottjai pedig az App Annie munkatársaként dolgoznak tovább - természetesen néhány redundás pozíció az integráció során megszűnhet. Az App Annie és a Distimo együttes létszáma megközelíti a 240 főt, amivel messze a legnagyobb mobilapp-analitikára szakosodott vállalat lesz a most létrejövő cég.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A Distimo sietett tájékoztatni a felhasználóit, hogy a termékeit és szolgáltatásait igykszik integrálni az App Annie portfóliójába, de a meglevő ügyfeleket ez egyelőre nem érinti, ők továbbra is ugyanúgy használhatják a kínálatot, mintha mi sem történt volna.Az App Annie szolgáltatásai havi 1200 dollárnál kezdődnek és egészen 20 ezer dollárig szaladhat fel a számla.

Az App Annie egyúttal azt is közölte, mintegy 17 millió dollár friss tőkét vont be - ennek egy részét valószínűleg a Distimo felvásárlására fordította. A befektetők között megtalálható az IDG Capital Partbers és a Sequoia Capital. A vállalat ezzel már 39 millió dollárnyi tőkebefektetésnél tart. A cég pénzügyi adatai nem nyilvánosak, de állítólag évi 20 millió dollár körüli bevétel mellett nyereséget termel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról