Szerző: Bodnár Ádám

2014. május 27. 12:50

Microsoft-partnerek is árulhatnak Azure-t

Augusztus 1-én az Open Licensing programba bekerülnek az Azure-szolgáltatások, ezzel a Microsoft szinte teljes partneri köre jogosult lesz a felhős portfólió továbbértékesítésére. Mi több, érdekeltté is válnak azok terjesztésében.

Azzal, hogy a Microsoft belépett a felhőszolgáltatások területére például az Office 365-tel, illetve az Azure portfólióval, gyakorlatilag a saját partnerei üzletének is alávágott: a cég olyan szolgáltatások értékesítésébe kezdett, amelyeket korábban a partnerei kínáltak Microsoft-termékekre alapozva. Ezt az érdekellentétet felismerve a vállalat már korábban engedélyezte a partnereinek, hogy az Office 365 portfólió elemeit értékesítsék, a partner hozzáadott értéke itt a bevezetéssel kapcsolatos konzultáció mellett a kapcsolt saját szolgáltatások lehetett. Augusztustól az Azure is bekerül az Open Licensing programba.

Azure az Open Licensing programban

Korábban csak a legnagyobb partnerek voltak jogosultak az Azure szolgáltatások eladására, nekik Enterprise Agreement keretében több százezer dolláros éves kvótát kellett bevállalniuk, de még az Azure Circle Partnereknek is tízezer dolláros nagyságrendű eladást kellett teljesíteniük - úgy tudjuk, Magyarországon összesen nincs egy tucat cég, amely ezeket magára vállalta volna.A mostani változással ez a korlát megszűnik és az összes, Open Licensing programban részt vevő cég kínálhatja az Azure szolgáltatásokat az ügyfeleknek.

A konstrukcióban a partnerek a diszribútoroknál vásárolhatnak kuponokat, amelyeket 100 dolláros egységekben válthatnak be az ügyfeleik Azure Portálján a használat alapján számlázott szolgáltatásokra, mintha egy feltöltőkártyás mobil-előfizetést kezelnének. "A keret feltöltéséhez új kuponokat kell vásárolni és hozzáadni őket a fiókhoz. Így lehetőségetek lesz az ügyfé portálját menedzselni, új szolgáltatásokat beállítani és figyelni a fogyasztást, miközben megmarad a közvetlen kapcsolat" - írja a lépést bejelentő blogbejegyzésben Josh Waldo, az Azure-divízió partnerkapcsolatokért felelős vezetője.

Jó az ügyfélnek, a partnernek és persze a Microsoft sem marad hoppon

A változatos felhős szolgáltatások viszonylag újak, a Microsoft pedig kimondottan kiterjedt portfólióval rendelkezik ezen a területen. A kisebb, de még a nagyobb vállalatok számára is jól jöhet egy szakértő partner segítsége akár a megfelelő szolgáltatás kiválasztásában, konfigurálásában, mondta el lapunknak Zombory Zoltán. A Zomputer vezetője szerint a Microsoft-partnereknél vásároló kis- és középvállalatok nem szeretnének informatikai kérdésekkel foglalkozni egyáltalán, számukra eddig nem igazán volt opció az Azure, mivel nem tudják, a szolgáltatásokat hogyan kell megrendelni, konfigurálni - sokan féltek attól például, hogy egy hibás beállítás miatt nem a számukra megfelelő szolgáltatásra fizetnek elő.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A partnerek számára a lépés leginkább azért fontos, mert az Open Licensing keretében olyan konstrukciót alakít ki a Microsoft, amely végre érdekeltté teszi őket a felhőszolgáltatások értékesítésében. Egyelőre nem tudni, az Open Licensing árlistában milyen árakat határoz meg a redmondi cég, de a partnerek bizonyára nem annyiért vásárolhatják meg az Azure előfizetésre beváltható kuponokat mint a végfelhasználók. Emellett érvényesek lesznek a programban a Microsoft értékesítési ösztönzői is.

A Microsoft számára a lépés azzal jár, hogy egycsapásra világméretű partneri és kereskedői hálózathoz jut, amely az Azure szolgáltatások piaci sikerében érdekelt, és közvetlen kapcsolata van azokkal az ügyfelekkel, amelyek eddig hardverek mellé vásároltak Microsoft szoftvereket. Azáltal, hogy érdekeltté válnak a felhős szolgáltatások értékesítésében, az Azure eladásai is megerősödhetnek, a felhasználók száma emelkedésnek indulhat, ami végső soron jobb méretgazdaságossághoz és akár még alacsonyabb árakhoz is vezethet (egyszer majd).

A Microsoft július 1-én teszi közzé az első olyan Open Licensing árlistát, amelyen már szerepelnek az Azure-szolgáltatások. A partnerek bővebb információt ezen a linken találnak.

Érdekelnek a nyilvános és privát felhők üzemeltetői oldalról. Képben szeretnék lenni a legújabb hardveres innovációkkal, nyílt szoftverekkel, rendszerfelügyeleti fogásokkal kapcsolatban. Ha magadra ismertél, ott a helyed június 4-én a HWSW App!system konferencián, ahol több mint 800 percnyi szakmai tartalom vár. A mottó: mérnöktől mérnöknek. További részletek és jelentkezés az esemény weboldalán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról