Szerző: Dojcsák Dániel

2014. április 10. 12:18

Duplán ünnepelhet a Prezi

Öt évvel ezelőtt, 2009 áprilisában próbálhatták ki a szerencsések és a kíváncsiak először a Prezi webes prezentációkészítőjét, aminek mind a mai napig megtartott ismérve a végtelenbe zoomolható vászon a PowerPointban megszokott lineáris oldalak helyett.

Az online prezentációs platform az elmúlt időszakban erős tempóra kapcsolt az új ügyfelek megszerzésében. Tavaly októberben jelentette be a cég a 30 milliomodik regisztrációt, az azóta eltelt hat hónapban pedig átlagosan napi újabb 55 ezer taggal bővült a létszám. Így fél év alatt 30 százalékkal, összesen 10 millióval sikerült bővülni és úgy tűnik a növekedés tempója nem lassul. Sőt, a Prezi az új funkciók fejlesztése helyett egyre inkább a területi terjeszkedésre koncentrál és egyre több nyelven lesz elérhető és kap helyi támogatást. Legutóbb például hetedik nyelvként franciául mutatkozott be a szolgáltatás, de a figyelem Dél-Kelet Ázsia és Dél-Amerika irányába is észlelhető, ha valaki követi a cég kommunikációját, illetve figyeli az állásajánlataikat.

Cél, a világmegváltás

Az amerikai piacon is egy újabb lökést kap a szolgáltatás, miután a vállalat nemrég csatlakozott a ConnectED nevű oktatási programhoz, aminek keretében minden amerikai oktatási intézménynek és azok diákjainak elérhetővé tette a Prezi Edu Pro licence csomagot, ami egyébként felhasználónként 4,95 dollárba kerülne havonta. Az ilyen programok egyrészt a Prezi ismertségét is növelik, nem beszélve arról, hogy az Adobe-val és más nagyvállalatokkal együtt megjelenve a cégről kialakult benyomások is sokkal jobbak lesznek. Másrészt az oktatási programok mindig hosszútávú befektetések, hiszen a diákok, ha megszoknak, megtanulnak az iskolában egy módszert, egy szoftvert, akkor később munkavállalóként vagy döntéshozóként, illetve akár magánemberként is szívesen alkalmazzák ugyanezt, kifizetve a használat díjait.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Prezi alapvető módszertana egyébként nem egyedülálló, egyáltalán nem üt el a jelenlegi iparági trendektől. A szotverszolgáltatások az internetes infrastruktúra fejlődésével párhuzamosan egyre inkább forradalmasították a hétköznapi munkavégzést. Ugyanebben a trendben utazik a DropBox, Salesforce, a Zendesk és sok egyéb más jól ismert és meghatározó szolgáltató is.

A piac igényli a hatékonyságot

Árvai Péter, a cég egyik alapítója szerint a gyors növekedés annak köszönhető, hogy egyre nagyobb szükség van a hatékony kommunikációra a mostani, információ túltengéses korszakban. “Amikor prezentálsz, akkor minden mással harcolsz, hogy megszerezd a közönséged figyelmét. A Prezi pedig segít neked rendezni a gondolataidat és egy letisztult módon tudod átadni azokat, így a közönséged könnyebben megérti és megjegyzi az üzeneteidet” - magyarázza a Prezi esszenciáját Árvai.

A 2009-ben alapított cégnél jelenleg körülbelül 200 fő dolgozik, de folyamatosan toboroznak, jelenleg is 25 pozíció van nyitva különböző szakterületeken, nyelveken és földrajzi szórásban is. A főhadiszállás továbbra is a budapesti belvárosi iroda, ahol a fejlesztések nagy része zajlik, de emellett egészen népes már a San Franciscó-i  központ is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról