Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Átvette a magyar piac vezetését a Chrome

Bodnár Ádám, 2014. január 06. 12:35
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Google Chrome 2013 utolsó hetében átvette a vezetést a magyar böngészőpiacon a Rankings.hu adatai szerint.

hirdetés

Új kedvenc böngészője van Magyarországnak, a Rankings.hu lapletöltések alapján mért statisztikái szerint a Google Chrome az. A szoftver már hetek óta fej-fej mellett állt a Firefoxszal, azonban nem tudta megelőzni, végül az év utolsó hetében sikerült. A Rankings.hu adatai alapján a december 23-29 közötti hétben a Chrome részesedése 38,41 százalékra emelkedett, miközben a Firefoxé 37,06 százalékra csökkent.

IE: csúcsról a mélybe

Amikor a Gemius elkezdte mérni a magyar böngészőpiacot, még az Internet Explorer vezetett, a Microsoft böngészőjének piaci részesedése 73 százalékon állt 2007 első negyedévében, a Firefoxé pedig 23 százalék volt - a Chrome még nem is létezett ekkora, azt csak 2008 nyarának legvégén mutatta be a Google. Érdekes, hogy megjelenésének negyedévében mindössze 0,19 százalékos részesedést tudott szerezni a Chrome Magyarországon.

A három legelterjedtebb böngésző hazai részesedése (www.rankings.hu alapján)

2009 elején a folyamatosan növekedő részesedést produkáló Firefox megelőzte az Internet Explorert és ezzel a legnépszerűbb böngészővé vált itthon. A nyílt forrású szoftver részesedése 2009 áprilisában múlta felül először a Microsoft termékéét, és a távolság egyre nőtt közöttük. A Firefox 2010 májusában volt sikerei csúcsán, legalábbis ami a magyarországi piaci részesedést illeti, 55 százalékon állt ekkor, miközben az IE 32 százalékra esett vissza. A Chrome részesedése ekkor még nem ért el a 8 százalékot sem.

A Google böngészője a statisztikák alapján mind a Firefoxtól, mint az Internet Explorertől folyamatosan piaci részesedést vett el. A Chrome-nak 2011 decemberében sikerült megelőznie az IE-t, és ezzel a második legnépszerűbb böngészővé válnia a magyar piacon, majd befogta a Firefoxot is. A két böngésző piaci részesedése közötti különbség november óta 1 százalékon belül volt, majd az év utolsó hetében a Chrome az élre állt.

Nem sokkal kevesebbet neteztünk az ünnepek alatt

A Chrome népszerűsége egyebek mellett annak lehet köszönhető, hogy nagyon egyszerűvé teszi a felhasználói adatok (pl. böngészőelőzmények, kedvencek) szinkronizálását a mobil Chrome-mal, a hatalmas mennyiségben eladott, ajándéka adott/kapott androidos okostelefonok és tabletek ezért az asztali Chrome használatát is serkenthetik. A másik figyelemre méltó jellemzője a Chrome-nak a "platformosodás", a böngésző egyre több alkalmazást képes futtatni és egy ideje már saját piactérrel is rendelkezik.

A Rankings.hu adatai szerint egyébként az ünnepek alatt visszaesett az internetezési kedv Magyarországon, a vállalat által figyelt oldalakon a lapletöltések száma a december 9-15. közti héten 691 millió volt, a következő héten már csak 662 millió, majd az utolsó héten, amely a karácsonyi ünnepeket is tartalmazta, 632 millió, ami alig 5 százalékkal alacsonyabb mint egy héttel korábban.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.