:

Szerző: Koi Tamás

2013. november 20. 14:27

Nőni kezdett az átlagos mobilnetes adatforgalom

Hosszú hónapok stagnálását, illetve a szezonálisnak mondható csökkenést követően az ősszel nőni kezdett az okostelefonokkal és 3G/4G modemekkel bonyolított adatforgalom. A jelenség vélhetően az egyre nagyobb adatkeretet biztosító mobilnet-csomagoknak, illetve a gyorsuló hálózatoknak köszönhető.

Hosszú stagnáló, illetve csökkenő időszak érhet véget idén ősszel a magyarországi mobilszolgáltatók ügyfeleinek adatforgalmazási szokásait illetően, a statisztikák alapján legalábbis az rajzolódik ki, hogy az előfizetők az eddigi idei átlagot meghaladó mértékben vették igénybe az operátorok szolgáltatásait. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által rendszeresen közzétett, a szolgáltatók önbevallásán alapuló statisztikagyűjtemény szerint idén októberben egy előfizető átlagosan 0,94 GB adatot forgalmazott a készülékével.

Az aktív előfizetői bázisra levetített, átlagosan forgalmazott adatmennyiség az egyik legjobb indikátora a mobilhálózatok kihasználtságának, egyben kitűnő visszajelzés a szakmának, illetve az cégeknek arra vonatkozóan, hogy a vállalat termékportfóliója és marketingtevékenysége összességében mennyire vonzó az előfizetők számára. A mutatót egyes szakmai körök emellett előszeretettel alkalmazzák különböző országok és régiók "digitális fejlettségének" összehasonlítására is.

A három hazai szolgáltató előfizetői bázisának összetételéből adódó különbségeknek megfelelően a legnagyobb mennyiségű adatot tradicionálisan a Telenor előfizetői forgalmazzák havonta, elsősorban annak köszönhetően, hogy a norvég tulajdonú operátornál arányaiban több modemes ügyfél található. Így volt ez októberben is, amikor az egy Telenor-előfizetőre jutó átlagos adatforgalom 1,13 GB volt - ennél sokkal nagyobb arányú letöltési aktivitást akkor ért el az operátor, amikor az adatlimit elérésekor automatikusan bekapcsolt letöltési korlátozás nem működött a hálózaton.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Kis mértékben ugyan, de szintén nőtt a forgalom a telekomos ügyfelek körében is, a havi 0,88 GB-os átlagnál csak idén márciusban teljesített jobban a szolgáltató. Látványos növekedés tapasztalható a Vodafone esetében, ahol a havi átlag száz megabájttal, 0,69-ről 0,79 GB-ra nőtt. Utóbbi esetben a növekedésben közrejátszhatott, hogy a Vodafone idén augusztusban új mobilnet-csomagokat mutatott be, de mutathatja az októberben megújított Red tarifacsomagok hatását is.

A statisztikák elemzése kapcsán ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a mobilnetes ügyfelek száma hónapról-hónapra jelentősen nő, így például csak idén több mint 561 ezer aktív előfizetés jelent meg a szolgáltatóknál. Az új ügyfelek pedig jellemzően kevesebb adatot forgalmaznak, mint a korábban csatlakozott előfizetők, ám ahogy készségszintűvé válik a használat - főleg az okostelefonok terén -, náluk is beindulhat a forgalmi növekedés.

Az NMHH számai alapján egyébként közel járunk ahhoz, hogy 3 millió aktív mobilnet-előfizető legyen Magyarországon, vagyis olyan ügyfél, mely a statisztika készítését megelőző három hónapban legalább 1 bájtnyi adatot forgalmazott a mobilján, vagy a mobilnetes eszközén. Októberben a piac 46,72 százaléka volt a Telekomé, a Telenor és a Vodafone pedig rendre 31,44 és 21,84 százalék felett bírt befolyással.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról