Szerző: Dojcsák Dániel

2013. augusztus 16. 12:18

Bankkártyaszámokat küldözgetne a Facebook

A Facebook szinte minden napra tartogat valami fontos bejelentést, a cég láthatóan igyekszik terjeszkedni az egyszerű kommunikációs felület funkcióból azokba a műfajokba, ahol a hirdetésfogyasztáson túl más bevétel is keletkezhet. Most egy új fizetéskönnyítő megoldás körvonalazódik.

A Facebook egy olyan fizetési megoldást tesztel, amivel a felhasználók számára könnyebbé válik a webes kereskedők mobilalkalmazásaiban való vásárlás. Az új szolgáltatás megadja annak lehetőségét, hogy a vásárláskor a Facebook-profilban eltárolt adatok alapján automatikusan kitöltődjenek a számlázáshoz szükséges mezők. A biztonságos adatkezelés miatt ez természetesen csak a jóváhagyott partnerek jóváhagyott alkalmazásaiban fog működni.

A közösségi oldal magába a fizetési tranzakcióba nem avatkozik bele, ezt a cég kifejezetten hangsúlyozza. A Facebook közvetlenül nem dolgoz fel tranzakciót, nem kezeli a vásárlás adatait, éppen ellentétesen, mindössze csak annyit csinál, hogy a felhasználó adatait küldi ki. A Facebook célja csupán az, hogy tovább mélyítse egyébként is meglévő kapcsolatát a fizetési szolgáltatókkal, illetve az, hogy az e-kereskedelmi területen is azt a képet alakítsa ki magáról a felhasználók fejében, hogy egyszerűbbé és könnyűvé teszi a dolgokat.

Megjegyez bármit, ha elmondjuk neki

A folyamat úgy néz ki az előzetes tesztek alapján, hogy a felhasználó a kereskedő mobilos webshop appjában a fizetés részhez érve talál egy opciót, hogy a szükséges mezőket a Facebookon már korábban eltárolt adatokkal töltse ki. Ehhez első alkalommal hozzáférést kell az appnak adni a Facebook-fiókhoz, mint minden más külső alkalmazás esetén, amint ez megtörtént, az információk azonnal megjelennek az űrlapon. Ez nem csak a nevet vagy szállítási címet jelentheti, hanem a bankkártyaszámot, lejárati dátumot és biztonsági kódot is.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ezzel a felhasználó néhány másodperc vagy akár 1-2 perc időt is nyerhet, hiszen nem kell előkeresnie a kártyát és bepötyögnie az adatokat. Az igazi előny persze nem a felhasználó, hanem a kereskedő oldalán jelentkezik, hiszen sokkal kisebb az esély a visszafordulásra, a vásárlás megszakítására. Egyrészt nem fordulhat elő, hogy nincs kéznél a kártya, de a számok beírása közben sem lesz ideje meggondolnia magát a vevőnek.

A Facebook szempontjából szintén egy érdekes helyzet áll elő, hiszen annak ellenére, hogy nem vesz részt a feldolgozásban, mégis részévé válik a felhasználó szemszögéből a vásárlási folyamatnak, ami fontos szerepet játszik a jövőbeni mobil stratégiájában a cégnek. Arról nem is beszélve, hogy még több adatot képes majd gyűjteni a felhasználóról, hiszen az összekötött alkalmazások bizonyára adnak majd lehetőséget arra is, hogy a felhasználó megossza, hogy mit és mennyiért vásárolt éppen.

A megoldásnak bizonyára érdemes majd figyelni az adatbiztonsági oldalát is, hiszen komoly bizalom és komoly biztonság szükséges ahhoz, hogy egy szolgáltató a bankkártyaszámokat és a hozzájuk tartozó biztonsági elemeket egyben kezelje. A Facebook persze nem lenne kirívó eset ezzel, a Google, az Apple, Amazon, vagy akár a PayPal és más szolgáltatók szintén elmentik a felhasználó kártyaadatait adott esetben, így egy vásárlás esetén azonnal előhívhatók. A különbség itt annyi, hogy a Facebook ezt az adatot nem saját rendszerén belül használja, hanem kérésre eljuttatja egy harmadik fél számára. Azt nem lehet tudni, hogy ezt milyen titkosítás és védelem mellett teszi.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról