:

Szerző: Koi Tamás

2013. július 19. 11:36

Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

25 millió forintra büntette a Vofafone Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal, amiért két tavalyi kampányában is megtévesztette a fogyasztókat.

Két tavalyi kampányával is megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Magyarország, a cégre ezért 25 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal - áll a szervezet most nyilvánosságra hozott határozatában. A cég egy akció keretén belül tavaly jutalomperceket és SMS-eket adott feltöltésekhez, illetve egy másik kampány részeként is járt az előfizetőknek ingyen perc - de ezek felhasználhatóságával kapcsolatban nem tájékoztatta megfelelően ügyfeleit.

A Vodafone a "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívta fel arra a szolgáltató, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van. Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A szolgáltató a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban a GVH szerint arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.

A GVH a két kampány elemzése után megállapította, hogy a Vodafone mindkét esetben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a céget. A bírság összegének megállapítása során a hivatal súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a Vodafone-t korábban több alkalommal is megtévesztésre alkalmas magatartást mutatott.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 22:22

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.