Szerző: Hlács Ferenc

2013. június 14. 10:25

Olcsóbb lesz iOS-alkalmazásokban a hirdetés

Az Apple nemcsak megkönnyítené hirdetői dolgát, de soraikat is bővítené a frissen bemutatott iAd Workbench és Producer szolgáltatásokkal. A fejlesztői eszközök az egyszerűbb és gyorsabb használat mellett, a korábbinál lényegesen olcsóbb reklámfelületet biztosítanak a korlátozott költségvetésből dolgozó alkalmazásfejlesztők számára.

A cupertinoi óriáscég úgy döntött, a hirdetések terén az irányítás egy részét külső partnereinek engedi át. Idei fejlesztői konferenciáján a vállalat bemutatta az iAd Workbench nevű eszközét, amelynek segítségével az alkalmazás készítők egyszerűbben vehetnek részt az iOS-es hirdetési kampányokban, célzottan megszabhatják ki látja reklámjaikat és bannereket is gyorsabban állíthatnak elő.

Kézi vagy automata célzás

Az Apple iAd szolgáltatásának weboldalán így fogalmaz: "Az iAd Workbench segítségével a hirdetésekkel tetszőleges csoportok célozhatók meg, akár manuálisan, akár automatizált folyamatként, vagy mindkét módszerrel. A reklámkampányok célközönsége olyan specifikus kritériumok hozzáadásával szűkíthető le, mint a használt eszköz típusa, a nem, kor, helyadatok és preferenciák, vagy a fejlesztők egyszerűen hagyhatják, hogy az iAd találja meg a megfelelő közönséget számukra."

A hirdetőket az iAd indulásakor elrettentette a magas ár, az Apple rámenős eladási módszere, valamint a reklámok létrehozásának szigorú felügyelete, a cég ugyanis - az első hat hónapban - eltökélten állította, hogy csak saját fejlesztői képesek a megfelelő minőségű és hatékonyságú hirdetések létrehozására. A vállalatoknak tehát hatalmas összegeket kellett kifizetni, abba viszont csak korlátozottan szólhattak bele, hogy a végeredmény hogyan is nézzen ki, sőt a célközönség meghatározására sem nyílt túl sok lehetőségük. Nem csoda, hogy a szolgáltatás indulásakor, azt kevesebb mint húsz vállalat vette igénybe. Az almás cég a kezdeti nehézségek láttán csökkenteni kezdte az árakat, és a hirdetések beállításainak egy részét átengedte a hirdetőknek, de a szolgáltatásnak a most bevezetett lehetőségek jelenthetnek igazi kapaszkodót.

Nagyobb kontroll az ügyfél kezében

Az alapötlet szerint a különböző márkákat képviselő vállalatok eredményesebben tudják meghatározni az alkalmazásaikhoz készült hirdetések célpontjait a felhasználók és az adott szolgáltatás vagy app jellemzői alapján, így maximalizálható a letöltések száma. A Workbench ezen felül képes megbecsülni, a reklámkampányok várható kiterjedését a hirdetésekre érkezett visszajelzések alapján, ezzel lehetővé téve a fejlesztők számára, hogy meghatározzák, mennyit költenek a népszerűsítésre, akár a kattintások, akár vásárlások számát figyelembe vevő rendszert használnak.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A vállalat ezen felül az iAd Producerről is lerántotta a leplet, amely lehetővé teszi a bannerek gyorsabb és egyszerűbb létrehozását. A korábbi iAd-verzióval ellentétben, ahol a reklámok készítése hosszúra nyúlhatott, a Producer öt előre elkészített bannert is kínál, az iPhone, iPod Touch és iPad készülékekre, amelyek rövid idő alatt testreszabhatók.

Egy reklámkampányban való részvételhez legalább 50 dollárt kell fizetni, ami az iAd program 2010-es bemutatkozó árainál jóval alacsonyabb, akkor ugyanis az Apple az ötlettel inkább óriásvállalatokat célozta, az első hirdetők között olyanok voltak mint a Disney, a Nissan vagy a General Electric, akiktől 1 millió dollárt is elkért az iOS appokon belüli interaktív reklámokért. Az új modell bevezetése logikus lépés, hiszen az iAd eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a szolgáltatás ugyanis 2012 végére mindössze 2,9 százalékos részesedést tudhatott magáénak az amerikai mobilhirdetés-piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról