Szerző: Koi Tamás

2013. május 31. 11:33

Nem korlátozható a szolgáltatás készüléktartozáskor

Nem korlátozhatja le egy mobilszolgáltató az ügyfelei kimenő hívását abban az esetben, ha az előfizető egy részletre vásárolt telefon, vagy bármilyen más eszköz törlesztőrészletét nem fizeti időben, legalábbis erre vonatkozó ítélet született a minap a bíróságon egy hatósági határozat fellebbviteli ügyében.

A jövőben nem korlátozhatják a mobilszolgáltatók az előfizetőik kimenő hívásait abban az esetben, ha az ügyfélnek elmaradásai vannak egy részletre vásárolt telefonkészülék, vagy bármilyen más eszköz (tablet, notebook) törlesztőrészleteit illetően, de a szolgáltatás díját rendben befizette. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a T-Mobile eljárása miatt indított korábban vizsgálatot, a jogi procedúrának pedig most lett vége jogerős bírósági döntéssel.

Az ördög a részletekben

A hatóság közleményében leírja, hogy a mobilcég egy előfizetője a szerződéskötés megkötésekor új készüléket is vásárolt, melynek árát részletekben kellett törlesztenie. Később számlatartozása keletkezett, illetve a készülék esedékes részletének befizetésével is megkésett. A szolgáltató felszólítására a számlatartozását befizette, de az elmaradt készülékrészletet nem, mivel arról a felszólítás nem értesítette. Ezt követően a Magyar Telekom arra hivatkozva korlátozta előfizetője kimenő hívásait, hogy bár a mobilszolgáltatásra vonatkozóan nem volt tartozása, de a készülékrészlettel késedelembe esett.

A hatályos törvényi szabályozás szerint a szolgáltatók a nem fizető vagy késve fizető ügyfeleiknél a szolgáltatást korlátozhatják mindaddig, amíg azok a lejárt tartozást meg nem fizették. A hatóság szerint fontos azonban, hogy a tartozásnak a szolgáltatás nyújtásából kell származnia, és a korlátozás csak akkor alkalmazható, ha a tartozást az erről szóló felszólításban is megjelölt, legalább harminc napos határidő alatt sem fizették meg.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az NMHH határozatában rámutatott, hogy az előfizetői szerződés megkötésekor kedvezménnyel vagy részletfizetésre vásárolt mobiltelefon valójában nem része a szolgáltatásnak, ezért ha annak részleteivel marad el az ügyfél, de telefonszámláját rendben kifizeti, akkor a kimenő hívásai nem korlátozhatók. A készülék árával adós előfizetővel szemben a szolgáltató ugyanakkor nem eszköztelen: amint a hatóság határozatában rögzítette, a szolgáltató ilyenkor bírósághoz fordulhat a behajtás érdekében - hívja fel a figyelmet az NMHH.

Kitiltósdi

A szolgáltatóknak az eredménytelen behajtás esetén is vannak még bizonyos eszközök a kezükben, bár ezek inkább a feketepiac visszaszorítására irányulnak. A Telenor Magyarország például május elején közölte, hogy mostantól minden olyan mobiltelefon IMEI-számát letiltják a hálózatban, melyet kedvezménnyel, vagyis készüléktámogatással, havi díjas előfizetés mellé vásárolt az ügyfél, de a szolgáltatás díját több hónapja nem fizeti. Az IMEI-alapú tiltás lehetetlenné teszi, hogy egy telefont az adott szolgáltató hálózatán használjanak, ráadásul mivel a szolgáltatók adott időközönként megosztják egymással ezeket a tiltólistákat, a letiltott telefon más, akár külföldi mobilhálózaton is használhatatlanná válhat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról