Szerző: Hlács Ferenc

2013. május 10. 15:48

Félsiker a Facebook Home

Már több mint egymillióan töltötték le a Facebook Home-ot, ám ez a közösségi oldal androidos felhasználóinak csupán a töredéke. Ez egy átlagos mobilalkalmazásnál néhány hét alatt jó eredmény lenne, de a milliárdos tagságú Facebook esetében az egymillió letöltés még akkor is halvány, ha jelenleg nem minden készülékre elérhető az app.

A Facebook csütörtökön megerősítette, hogy az előző havi megjelenés óta körülbelül egymillióan töltötték le a Facebook Home alkalmazást. Figyelembe véve, hogy az Android felhasználók száma 2013 végére valószínűleg eléri, a facebookozóké pedig már meg is haladta az egymilliárdot, ez azt jelenti, hogy minden ezredik emberre jut egy Facebook Home letöltés. Ez az adat azonban még korántsem reprezentatív, mivel az alkalmazás jelenleg csak néhány Samsung és HTC eszközre tölthető le. Az viszont árulkodó, hogy a Play Store-ban látható grafikon szerint a Home-ot letöltők túlnyomó többsége szinte azonnal le is törölte a programot.

Már dolgoznak a hibákon

A Home nem egyszerű app, hanem egy "launcher" (alkalmazásindító), így teljesen átszabja a felhasználói felületet, a közösségi oldalt helyezve középpontba. A vállalat már dolgozik a felhasználók által jelentett problémák csiszolásán, mint az alkalmazások elrendezése és rendszerezése a felületen. A rendszer használatát ezen felül több oktatófunkció hozzáadásával egyszerűsítenék. A Facebook nem árulta el, hogy a változtatások mikor lépnek életbe, de a vállalat érdeke, hogy minél gyorsabban reagáljon, és javítani tudjon a Home jelenlegi negatív megítélésén.

Adam Mosseri, a Facebook termékigazgatója elmondta, a Home jövője az egész vállalat számára meghatározó lehet majd, és ez lesz a cég legfontosabb, Androidra szánt terméke. Az igazgató hozzátette, nem az a fontos, hányan töltik le az alkalmazást, hanem hogy akik használják, szeressék azt. A Google Play áruház statisztikái azonban egyelőre nem támasztják alá Mosseri reményeit. Az elmúlt harminc napban valóban kiugróan sokan telepítették a Home appot, ám a legtöbben rövid időn belül törölték is azt.

A telepített alkalmazások száma a megjelenéskor és a támogatott készülékek listájának bővülésekor tetőzött, azóta viszont gyakorlatilag folyamatosan zuhan. Úgy látszik tehát, hogy az appot egyre kevesebben használják, és még kevesebben szeretik. A Facebook Home eredetileg a HTC One X, HTC One X+, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy Note II és a HTC First készülékeken volt elérhető, mára azonban a lista a HTC One és a Samsung Galaxy S4 készülékekkel egészült ki.

A régi appokban is előjönnek az újdonságok

A Home megjelenésével párhuzamosan a Messenger app-nál is erősödik a Facebook androidos integrációja. A chatprogram legutóbbi frissítése során a szokásos hibajavítások mellett a "chat heads" funkcióval bővült, ami Androidon nem csak az alkalmazáson belül, hanem rendszerszerte előbukkanhat. Bekapcsolva a bejövő üzenetek egy, a többi megnyitott alkalmazás fölött lebegő ikonnal jelennek meg, a kiválasztott ismerős képével, akivel így akár böngészés, vagy játék közben is folytatható a beszélgetés. A Google Play áruház statisztikái szerint a Facebook Messenger telepített bázisa 100 és 500 millió közé tehető, így a Home-ból átvett újdonságok itt valóban befolyásolják a piacot.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Továbbra is kérdésesnek tűnik ugyanakkor, hogy miközben a fő Facebook app és a Messenger is egyre több extra funkciót kap, szükség van-e egy harmadik különálló alkalmazásra. A Home ráadásul nevéből is adódóan leváltja a telefon alkalmazásindító programját, amit sem a gyártók nem fognak támogatni, de a felhasználók többsége számára sem lenne elfogadható. Használatához meg kell válni a már megszokott "launcher"-től és annak testreszabhatóságától, ami különösen azok számára nem opció, akik korábban megvásároltak egyet a népszerű alkalmazásindítók közül, mint az ADW vagy a GO Launcher, netán éppen az egyedi gyártói felület (Sense, TouchWiz) miatt választottak egy adott modellt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról