Szerző: Koi Tamás

2013. május 9. 10:11

Microsoft: jó darabig velünk lesz a dobozos Office

Alig pár nap kellett csak, és a Microsoft is reagált az Adobe új szoftverlicencelési stratégiájára. A szoftveróriás szerint is az előfizetéses modellé a jövő az Office termékcsaládban, de Redmond nem tervez olyan éles irányváltást, mint az Adobe.

Biztos, hogy jó darabig elérhetők maradnak "dobozos", vagyis megvásárolható licenc formájában is a Microsoft Office termékek, legalábbis ezt állítja az Office-üzletág kommunikációs igazgatója, Clive Patterson egy kedden írt blogbejegyzésében. Az illetékes a posztjában az Adobe új szoftverlicencelési modelljére hivatkozva azt írja, hogy bár a Microsoft is az előfizetéses rendszerben hisz hosszabb távon, a váltás akár egy évtizedig is tarthat, addig a cég a régi és az új licencelési módszert egyaránt fent kívánja tartani.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Adobe a hét elején jelentette be, hogy a június 17-től elérhető verziófrissítések már nem lesznek megvásárolhatóak dobozos termékként, a Creative Suite terméknév ezentúl Creative Cloud-ként él tovább. A szokásos éves Adobe termékbejelentésen kerek-perec elhangzott, hogy nincs több CS verzió, a szoftvereket használó cégek jövő hónaptól kénytelenek átmigrálni az új licencelési feltételekre, amennyiben szeretnék használni az új verziókat. Értelemszerűen a meglévő szoftverek továbbra is működnek majd, de nem kapnak frissítést, illetve, aki továbbra is ragaszkodik a CS-hez, az a korábbi feltételek mellett megvásárolhatja a CS6 verziókat még néhány évig.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

"Mi is hiszünk ebben a modellben, de úgy gondoljuk, hogy az embereknek időre van szükségük ahhoz, hogy megismerjék és megszeressék az előfizetéses szoftvert" - írja a blogposztban Patterson, hozzátéve, hogy egy évtizeden belül mindenki áttér majd az előfizetéses rendszerre, annak nyilvánvaló előnyei miatt. Ez ugyanakkor nem jelenti automatikusan azt, hogy a Microsoft egy évtizedig még biztosan kiad dobozos változatokat az Office programcsomagból - figyelmeztet a Computerworld.

A lapnak korábban nyilatkozó elemzők úgy látják, hogy a Microsoft öt éven belül felszámolhatja a Software Assurance programot, mely voltaképpen az előfizetéses modell egy kezdetleges formájának tekinthető. Ez többek közt - éves díjfizetés ellenében - garantálja a (nagy)vállalatoknak az ingyenes frissítést az újabb verziókra. Ennek továbbgondolása az előfizetéses modell, ahol az ügyfelek addig használhatják a programcsomagot, amíg fizetnek érte.

Az előfizetéses modell népszerűsége egyébként láthatóan meredeken ível felfelé a Microsoftnál is: az Office 365 Home Premium és tanulói változatainak a januári bevezetése óta az Office-vásárlók több mint negyede előfizetéses rendszerben jutott hozzá a szoftverhez.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról