Szerző: Dojcsák Dániel

2013. április 25. 15:38

Kindle TV: saját set-top box jöhet az Amazontól

A Bloomberg információi szerint az Amazon egy saját set-top boxot fejleszt, amit még idén piacra is dobhat az Egyesült Államokban, amivel a Kindle-birodalom megkaphatja a következő képernyőjét, a tévét is.

Az Amazon az olvasástól, a könyvektől indult, s az egyszerű kereskedelem után belevágott saját hordozó fejlesztésébe is - mindenki jól ismeri a Kindle e-könyv olvasó történetét. A de facto terjesztési szabvánnyá váló Amazon online szolgáltatást a Kindle Store-t követte az online felületen elérhető zenei és videó tartalmak értékesítése és az ehhez kapcsolódó okostelefon app, illeve dedikált tablet, a Kindle Fire. A nappali meghódításához azonban kevés az, ha az Amazon csak a gyártók kezében lévő okostévék felületén van jelen egy alkalmazással. A cég láthatóan nem csak egy akar lenni a tartalomaggregátorok közül, hanem ő akar lenni felhasználói számára az egyetlen, mindent vivő forrás, mégpedig úgy, hogy egy dedikált tévére köthető eszközzel beleáll a tartalomfogyasztási folyamat közepébe.

Ezzel az Amazon hirtelen egészen sok konkurenciát gyűjtene maga köré, de ma már egyálalán nem okoz meglepetést, hogy a különböző nagy online vállalatok nem tisztelik a klasszikus piaci szerepek közti határokat és egészen új területekbe harapnak bele. Az egyelőre csak elméletben létező új hardver lelke természetesen az Amazon Prime szolgáltatás lenne, ami már most is elérhető, a filmek, zenék, felhasználó tárhelyek már most is rendelkezésre állnak, a set-top box csak egy újabb ajtót nyitna a fogyasztók életébe.

Game of Media Thrones

A videós piacon a következő évben ádáz csaták várhatóak, s ahogyan a Netflix terveit elemző írásunkban is bemutattuk, az előfizetők a lehető legrugalmasabb, legszimpatikusabb ajánlatot fogják választani, tekintet nélkül korábbi preferenciáikra. Így az Amazon ugrása veszélyes lehet a Google, az Apple, a Netflix, az HBO és a Time Warner terveire nézve is. A nézők számára a valóságos “trónok harca” egy nagyon kedvező folyamatnak ígérkezik, hiszen a versengő piac biztosan alacsonyan tartja majd az árakat, miközben a szolgáltatók egy javíthatják mind a kiszolgáló rendszerek képességeit, mind a kínált tartalmak gazdagságát.

Az Amazon is nemrégiben tett közzé egy sorozatból egy 14 résznyi pilotot, ami később valószínűleg kizárólag online streamingen keresztül lesz elérhető a Prime-előfizetőknek. A megjelenítőeszköz viszont lehet a tévé mellett egy tablet vagy akár egy okostelefon is. Ugyanezzel próbálkozik a Netflix, ahol két saját gyártású tévésorozat debütált csak idén, illetve az HBO is egyre aktívabban dobja piacra saját tartalmait. Ez utóbbinál a globális tartalmak mellett fontos szerepe van a helyi műsoroknak is, a magyar nézők számára például a Társasjáték vagy a Terápia sorozat lehet ismerős.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A felsorolt szereplők közül viszont az Amazon van olyan helyzetben méretéből és kereskedői pozíciójából, illetve a Kindle-család miatt, hogy ki tudjon lépni a tömegből. Egyelőre az Amazon is csak az arra alkalmas okostévéken érhető el, illetve a speciális set-top boxokon keresztül, mint a Roku termékei és persze a Microsoft Xbox 360. Saját hardverrel azonban már nem csak kiszolgálni tudja a meglévő ügyfeleit, hanem a felhasználói szokások és egyéb tevékenységek révén még több információt tud tenni a profilokba, extra hirdetési és kereskedelmi lehetőségekhez jut és saját maga diktálja a feltételeket.

Függetlenségi háború

A cég legnagyobb problémája a filmes tartalmak kapcsán, hogy mindenhol külső szereplőktől függ az üzlete. Az Amazon korábbi modelljeiből könnyen ki lehet találni, hogy egy megjelenő “Kindle TV” egy igényesen kialakított, könnyen kezelhető, de végtelenül olcsó célszerszám lenne, ami biztosan elférne a legtöbb tartalomfogyasztó háztartásban.

A piac persze már most is telített, igaz a kudarcnak is tekinthető Apple TV, a Google TV, a Nexus Q és a többi próbálkozó egészen más modellekkel próbált megkapaszkodni. Az Amazon egyáltalán nem eszközt szeretne eladni, csupán csak elfoglalná a felhasználó figyelmét. Ehhez hasonló olcsó, noname eszközök egyébként már most is vannak 50-100 dollár körüli áron a piacon, az Amazon valószínűleg ehhez idomul majd. A kép pedig akkor válhat kerekké, ha a Kindle Fire óta sokak által várt okostelefon is megérkezik majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról