Szerző: Koi Tamás

2013. március 26. 16:01

Ősszel indul a nemzeti mobilfizetés

Az eredeti ötlet megszületésétől számítva csaknem két évvel elindulhat hazánkban az állami mobilfizetési rendszer, melynek célja, hogy egyes közszolgáltatások díjának mobiltelefonos díjkiegyenlítését kezelje.

Hosszú, bizonytalan időszak után idén szeptemberben elindulhat a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kezelésében az állami mobilfizetési rendszer, mely segítségével az állam által üzemeltetett közszolgáltatásokért fizetendő díjakat az állam is szedi majd be. Az üzemeltető vállalat vezetői szerint az ügyfelek a jövőben kényelmesebben, egységes rendszerben fizethetnek majd többek közt a parkolásért vagy az autópálya-használatért, és bár a kényelmi díj ebben a rendszerben is megmarad, a mobiltelefon-számla terhére keletkező végösszeg akár csökkenhet is.

Lehet, hogy olcsóbb lesz

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. mai, nem minden technikai problémától mentes online "sajtótájékoztatóján" Pataki Gábor, a cég kereskedelmi és termékfejlesztési igazgatója elmondta, a rendszer két alapszolgáltatása a fentebb is említett parkolás- és virtuális autópályamatrica-vásárlás lesz, a cég szolgáltatása azonban később a teljes közlekedési spektrumot is le fogja fedni. Mindez azt jelenti, hogy idővel az állami tömegközlekedési vállalatok járataira is vásárolható majd virtuális menetjegy mobiltelefonnal. A rendszert a jelenlegi, túlnyomó részt SMS-alapú modell mellett a tervek szerint okostelefonos alkalmazással és online felületen is el lehet majd érni, a partnerszolgáltatók pedig jövő év elején csatlakozhatnak be a hálózatba, ha akarnak.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A nemzeti mobilfizetési rendszer létrehozásának ötlete először 2011 decemberében merült fel komolyabban, ekkor került a Parlament elé az a törvényjavaslat, mely megfogalmazta az állami kezelésű rendszer alapjait. A törvénytervezet ugyanakkor számos fontos kérdést tisztázatlanul hagyott, így például egyáltalán nem volt szó benne arról, hogy a mobilszolgáltatóknak mi lesz a szerepük az új rendszerben, illetve pontosan kinek és mekkora összegű kényelmi díjat kell majd fizetni.

EMErgency

Ez a kényelmi díj egyébként ma szolgáltatástól függően bruttó 80-160 forint közt mozog, a bevételből pedig a rendszer üzemeltetője, valamint a mobilszolgáltató egyaránt részesedik. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenységének őszi indulásával a parkolási és autópályadíj-kezelő rendszert jelenleg üzemeltető EME Zrt-től kerül át a feladatkör az állami céghez - ez a vállalat indította útjára a mobilszolgáltatók közreműködésével a mobilparkolási és az autópályadíj-fizetési szolgáltatást 2006-ban, és osztozik az operátorokkal az általuk beszedett kényelmi díjon.

Az EME feladatkörének egy részét átvevő állami cég működésének alapjait biztosító Nemzeti Mobilfizetési Rendszer létrehozásáról szóló kormányjavaslatot végül tavaly decemberben fogadta el jelenlegi formájában az Orbán-kabinet. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t az Index információi szerint állam 250 millió forintos alaptőkével hozta létre, ennek az összegnek a felét a cég már fel is használta.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról