Szerző: Dojcsák Dániel

2013. február 27. 13:26

100 millió felhasználója van az Instagramnak

Az Instagram tegnap bejelentette, hogy az aktív felhasználók szám átlépte a havi 100 milliót, amivel a vizuális kommunikációs közösség egy ligába került a Twitterrel és a Google+-szal is. Mindezt annak ellenére, hogy az adatvédelmi szabályzat változása igen rossz fényt vetett a hálózatra.

Decemberben nagyon sokan szerették volna bebizonyítani, hogy az Instagram megroppant a Facebookba olvadás és a felhasználói szabályzat változása miatt. A számok azonban azt mutatják, hogy a forgalomcsökkenésért valóban csak az ünnepi szezonalitás okolható.

A 100 milliós mérföldkő fontos állomás, ezzel az Instagramnál már csak kétszer nagyobb az online közösségi web alapvető közművének számító Twitter, a Google+ pedig még ennél is közelebb van, annak 135 millió havi aktív felhasználója van úgy, hogy tucatnyi különálló szolgáltatásból ömlenek bele az emberek. Az Instragram tulajdonosává váló Facebook pedig elmondhatja magáról, hogy körülbelül 10 százalékos penetrációja van a frissen szerzett fotómegosztójának saját felhasználói bázisán belül (feltételezzük, hogy nagyon kevés a Facebookot nem, de Instagramot használó).

Nem zavarja az embereket az új szabályzat

Kevin Systrom, az Instagram alapítója tavayl még úgy vélte, a közeljövőben a fókusz a sebességen és a megbízhatóságon lesz a fejlesztések során. Nem érkeznek majd új kiegészítések, komoly változást jelentő funkciók, hanem inkább a meglévő termék finomítása zajlik. A 2010-ben alapított, majd 2012 májusában a Facebook által felvásárolt Instagram nem ijedt meg attól sem, hogy a Twitter saját képmegosztó megoldását funkcionálisan felhozta az Instagram szintjére. A magyarázat szerint az Instagramot nem elsősorban a szűrők, képmanipuláló eszközök teszik népszerűvé, hanem maga a közösség és a szűkre szabott, épp ezért egyszerűen értelmezhető kommunikációs csatornák.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az egyik fontos előnye egy bármilyen szöveges közösségi médiummal szemben, hogy az üzenetek és tartalmak országoktól, társadalmaktól függetlenül terjedhetnek, lerombolva olyan nyelvi korlátokat, amik például a Twitteren vagy a Facebookon ott vannak felhasználók között. A felhasználás módja így kétfelé válik el: az egyik a klasszikus élménymegosztás a közeli ismerősökkel, sokan így használják az Instagramot, míg mások inkább a világra nyíló ablakként, egyfajta zsebben hordható “Discovery Channelként”. A böngészős felület bemutatása, ami nemrég óta már teljesértékű asztali kliensként működik, egyelőre nem befolyásolta jelentősen a rendszer működését. A felhasználói szokások látszólag nem változtak meg, de a létszám növekedésében benne lehet a webes nyitás is.

A növekedés pedig továbbra is dinamikus, kellően pörgős, a mostani 100 milliós adatot egy hónappal korábban egy 90 milliós előzte meg, ha ez a lendület kitart, akkor az év második felében esélye lehet a 200 milliónak is. Egy dolog azonban továbbra sem tisztázott: az, hogy hogyan fog a Facebook profitot termelni a szolgáltatásból.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról