Szerző: Dojcsák Dániel

2013. február 26. 14:53

Bankkártyaszámot is kér a Foursquare

A Foursquare kézen fog és bekísér a boltokba, vendéglátóipari egységekbe, szórakozóhelyekre, a rendeléskor, a vásárlás elkezdésekor még ott van velünk, de a fizetésről már lemarad.

A kuponbeváltás már egy lépéssel közelebb viszi a rendszert, de még mindig nehéz megállapítani, hogy az új generációs útikönyv, Arany Oldalak vagy épp “Pesti Est” mennyire hatékonyan működik és a bejelentkezések mögött milyen tranzakciók, vásárlások és fogyasztás áll. Ezt oldhatja meg a Foursquare legújabb kezdeményezése, ami lehetőséget ad a felhasználóknak arra, hogy a  fiókjukban megadják kártyaszámukat, de ezúttal nem fizetésre lehet használni azt, hanem épp fordítva: pénzvisszatérítést kapnak olyan vásárlásaik után, amit Visa vagy MasterCard kártyáikkal egyenlítenek ki.

Mindenki nyerhet

Ez a megoldás a kereskedőnek, a felhasználónak és végre magának a szolgáltatónak is előnyös lehet. A felhasználó eddig is gyűjthetett kedvezményeket a Foursquare révén, de ehhez az adott üzletnek is támogatnia kellett az akciót, azt be kellett vezetni a készletnyilvántartási és pénztár rendszerben is és ki kellett képezni a személyzetet is. A Foursquare erőssége viszont éppen abban van, hogy manuális rendszereket megkerülve, egy közösségi adatbázis alapján tud ajánlatot tenni a felhasználó ízlésének, lokációjának és a rendelkezésre álló kínálat alapján. A modern folyamat viszont megtörik, amint kuponokat vagy a telefon képernyőjét kell mutogatni és magyarázkodni kell egy eladónak.

A promóciós gyakorlatban viszont eddig is működött a visszatérítés különböző formákban. A hűségkártyák által adott pontok újra levásárolhatók, de a bankok is gyakran élnek azzal a lehetőséggel, hogy a kártyás fizetés után a partnerhálózatokban visszautalnak egy részt az összegből. Ennek előnye, hogy a “hiány” nem az adott kasszánál jelentkezik, hanem egy központi marketingbüdzséből lehet fedezni ezt a kiadást.

A Foursquare számára a konstrukció előnye, hogy végre egy egyenletes bevételi forráshoz juthat, hiszen a visszautalt összegekből a cég is jutalékot szed. A bemutatóval egy időben egy példaprogram indult el, az amerikai Burger Kingekben egy 10 dolláros vagy annál nagyobb összegű vásárláskor a Foursquare bejelentkezés 1 dollár visszatérítést ér. A távoli jövőben akár az is megoldható lenne, hogy a fizetést követően egy emlékeztetőt kapjon a felhasználó, hogy jelentkezzen be és értékelje a helyet, mondjon véleményt róla.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A most bevezetett megoldásban a felhasználó a Foursquare bejelentkezéskor látja, hogy az adott helyen elérhető bankkártyás kedvezmény. Amennyiben korábban már összekötötte a kártyaszámát a fiókjával, akkor egy érintéssel aktiválja az ajánlatot, a fizetést követően pedig a háttérben működő First Data nevű rendszer összepárosítja a bejelentkezést a fizetéssel és kupon felhasználása nélkül, a kasszába a teljes összeg bekerülése mellett elindul a kedvezmény összege a felhasználó számlájára. Ezt a kereskedő fizeti, kiegészítve a Foursquare jutalékával, aminek a mértékéről nem esett szó.

Kell a pénz

Szüksége van pedig a cégnek erős bevételi forrásra, ugyanis hiába a 30 millió felhasználó világszerte, tavaly a Foursquare egy nagyon halvány 2 millió dolláros árbevételt tudott felmutatni mindössze. A cég a további befektetői körökön valószínűleg nem tud átlendülni anélkül, hogy komolyan vehető pénztermelő képességet mutatna fel. A kártyás visszatérítés pilot projektje a Burger Kinggel indul, de a cég ígérete szerint hamarosan további partnerek is csatlakoznak. A felhasználók körülbelül két hét múlva tölthetik le azt a frissítést a kliensekbe, ami már tartalmazza ezt a lehetőséget is - akkor kiderül az is, hogy ez milyen adatvédelmi szabályokkal, biztosítékokkal van megtámogatva, s milyen egyéb ajtókat hagy nyitva a Foursquare a felhasználók vásárlásainak és szokásainak elemzésében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.