Szerző: Koi Tamás

2013. január 18. 10:41

Nem emelkedhet infláció felett a telefonálás ára

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság piacelemzési határozata alapján a telefonszolgáltatók idén nem emelhetik havidíjaikat az inflációnál nagyobb mértékben.

Nem emelhetik az inflációnál nagyobb mértékben havi előfizetési díjaikat 2013-ben a legnagyobb magyarországi telefonszolgáltatók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly év végi határozata alapján. A szervezet elnökének határozata "Hozzáférés nyilvános helyhez kötött telefonhálózathoz lakossági és nem lakossági felhasználók számára megnevezésű kiskereskedelmi", vagyis az 1. számú piacot szabályozza, azaz nem vonatkozik a mobilszolgáltatásokra.

Az elemzésbe bevont szektor a hagyományos telefonszolgáltatásokat, az internetalapú telefonszolgáltatásokat (VoIP) és az előfizető által kért, meghatározott helyen használható mobilszolgáltatásokat („home zone”) foglalja magában. A határozat deklarált célja, hogy védje az előfizetők érdekeit, és hogy biztosítsa a verseny hatékonyságát. A hatóság, új alapokra helyezett elemzési eljárása során három jelentős piaci erejű (JPE) szolgáltatót azonosított; ezek a Magyar Telekom, az Invitel és a UPC. Számukra a piaci verseny ösztönzése és az előfizetők védelme érdekében kötelezettségek írhatók elő.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ilyen lehet például az indokolatlanul magas díjak alkalmazásának tilalma, ezen túlmenően a szolgáltatók továbbra is kötelesek biztosítani előfizetőiknek a közvetítőválasztás lehetőségét. Ez azt jelenti, hogy az előfizetők egy időben több szolgáltatóval is állhatnak szerződésben egyszerre, és szabadon választhatják meg, hogy melyik távközlési cég tarifáit használva telefonálnak. A szolgáltatóknak továbbra is tilos az előfizetők indokolatlan megkülönböztetése, de ezt a kötelezettséget már a nemrég módosított hírközlési törvény (Eht.) írja elő. Ennek értelmében a szolgáltató nem köthet olyan hűségszerződést, amit az előfizető csak aránytalan és nem indokolható költségek megfizetésével lenne képes módosítani vagy felmondani.

Az 1. számú piac szabályozását a hatóság továbbra is kiemelten kezeli, tekintve, hogy Magyarországon a becslések szerint még mindig több mint hárommillió bekapcsolt vezetékes hangátviteli csatornát kezelnek a szolgáltatók. Ráadásul az utóbbi évben a korábbi évek tendenciáival ellentétes folyamatok voltak tapasztalhatók a magyar távközlési piacon, vagyis a mobilpenetráció csökkent, miközben a vezetékes telefon-ellátottság a 2012 februári mélypontot követően növekedésnek indult (ez alighanem a szolgáltatók által kínált kedvezményes csomagajánlatoknak köszönhető).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról