Szerző: Koi Tamás

2013. január 2. 14:27

Vége a Red Bull Mobile-nak

Január elsejével lezárta a Red Bull Mobile díjcsomagok értékesítését a Telenor Magyarország, a 2010-ben szép reményekkel indult márkázott mobilszolgáltatásra újabb ügyfelek már nem fizethetnek elő.

Az év elején lezárta a Red Bull Mobile díjcsomagok értékesítését a Telenor Magyarország, tudta meg a HWSW. A 2010-ben létrehozott márkázott mobilszolgáltatást az energiaital-gyártó céggel közreműködve külföldi mintára építve elsősorban aktív, sportos fiataloknak szánta a norvég tulajdonú operátor. Az értékesítési együttműködés minden különösebb előjel nélkül zárult le tavaly év végén, a meglévő ügyfelek azonban megtarthatják a tarifáikat és hozzáférhetnek az exkluzív tartalmakhoz és kedvezményekhez. A Red Bull Mobile hazai értékesítésének megszűnését jelzi a szolgáltatás weboldala is, ahol a tarifákról és a készülékekről már semmilyen információ nem található meg.

A Red Bull Mobile Ausztria és Svájc után harmadikként jelent meg hazánkban 2010. július 1-jén, az akkor már Telenor néven futó szolgáltató portfóliójában. Noha eleinte a piac állóvízét felkavaró, az erőviszonyokat jelentősen megváltoztató virtuális mobilszolgáltatóként gondolt mindenki a Red Bull Mobile-ra, hamar kiderült, hogy az ezen a márkanéven árult szolgáltatás árazása és pozicionálása miatt nem alkalmas erre a feladatra.


Anders Jensen, a Telenor Magyarország egykori vezére: nem jött be nekik

A szolgáltatás eleinte két díjcsomaggal indult Magyarországon (SimplyAll és SimplyAll+), ezek egyaránt tartalmaztak lebeszélhető perceket, leforgalmazható SMS-eket és adatot, ám a versenytársak ajánlatait nem sikerült felülmúlni. A szolgáltató az árazás helyett elsősorban az exkluzív tartalmakkal (pl. Red Bull TV hozzáférés) próbálta vonzóvá tenni az ajánlatot, melyhez egyedi készülékválasztékot is dedikált a Telenor.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az ár/érték arányban kevéssé versenyképes Red Bull Mobile tarifákat később igyekezett átalakítani, kedvezőbbé tenni a Telenor, így a cég például alig egy évvel a bemutató után megemelte a csomagokban foglalt adatforgalmi limitet. Idővel változott a készülékkínálat is, a kezdeti, prémiumnak titulált, valójában alsó-középkategóriás és középkategóriás okostelefonok mellé bekerült néhány csúcskategóriás mobil is a kínálatba, később pedig már a Telenornál forgalmazott összes készülék mellé lehetett kérni Red Bull Mobile tarifát.

A szolgáltatást használó előfizetői bázis nagyságáról a Telenor soha nem adott felvilágosítást, a hatóság számára készített havi gyorsjelentésekben a Red Bull Mobile ügyfelek Telenor ügyfélként voltak feltüntetve. Ettől függetlenül a HWSW korábbi értesülései szerint az értékesítés mélyen alulteljesítette az operátor által korábban vállalt számokat. Lapunk megkeresésére a Telenor illetékesei közölték, a szolgáltatást január 1-től "átpozicionálja" a két cég, és az exkluzív tartalmakat szélesebb kör számára teszi elérhetővé. Mindez azt jelenti, hogy a Red Bull Világa tartalmak mostantól minden Telenor előfizető számára elérhetők lesznek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról