Szerző: Gálffy Csaba

2012. november 26. 12:07

Jövőre a noteszek ötöde ultrabook lesz

Duplájára nő jövőre az ultrabookok kategóriája a PC-gyártók szerint. Ezzel már akár 20 százalékra nőhet a könnyű és vékony gépek aránya a teljes laptoppiacon.

Jövőre megduplázódnak az ultrabook kategóriás és ahhoz hasonló modellek eladásai - jósolja a Digitimes tajvani ipari lap helyi forrásokra hivatkozva. Az iparági információk szerint ezzel az összes eladott noteszgépből az ultrabookok aránya 10 százalékot, az ultrabook definíciónak nem mindenben megfelelő (például AMD processzoros vagy SSD nélküli), de ahhoz hasonló gépek pedig további tíz százalékot tesz majd ki.

A lap szerint ennek oka, hogy a vásárlók körében egyre népszerűbbek a könnyű és vékony ultrabookok, a gyártók pedig ennek megfelelően alakítják át termékmixeiket. A piac átrendeződését egyrészt indokolja, hogy a végfelhasználók IT-költségvetéséből egyre nagyobb szeletet kapnak az okostelefonok, a legolcsóbb PC-k helyett már versenyképes alternatívát jelentenek a tabletek, illetve az ultrabook kategóriás számítógépek jobb használhatósága. Míg korábban a piac derekát a nehéz, 15 hüvelykes általános felhasználású modellek adták, második vagy harmadik laptopjuk vásárlásakor a felhasználók egy része már könnyebb és hosszabb üzemidővel rendelkező modelleket is megfontol.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A Digitimes szerint az ultrabookok elterjedésében azok csökkenő ára is fontos szerepet játszik. Míg az első generációs, Sandy Bridge processzort használó modellek csak elvétve tudtak 1000 dolláros nettó ár alá kerülni, a második, Ivy Bridge-re épülő kör már jellemzően 800 dollár körül került piacra. A jelentős árcsökkenés egyébként a minőségen nem feltétlenül érződik, a gyártók felhalmozott tapasztalata és a szabványosodó alkatrészek is sokat faragtak a költségeken.

Bár az Intel és a PC-gyártó szeretnék elfogadtatni az ultrabookot, mint új termékkategóriát, valójában a hagyományos ultrahordozható kategória márkázásának eredményét látjuk. A könnyű, vékony és hosszú akkus üzemidővel rendelkező modellek megjelenése jóval megelőzi az Intel ultrabook-hadjáratát, elegendő, ha az első "CULV"-gépekre gondolunk. Az ultrabook márkát azonban a gyártók örömmel karolták fel, így ugyanis fontos hívószót tudnak társítani számítógépeik mellé, a kategória definíciója pedig sok olyan apró kitételt tartalmaz, amelyek együtt meg tudják különböztetni ezeket a noteszgépeket a hagyományos formátumoktól és segít megindokolni az ilyen modellek valamivel magasabb árát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról