Szerző: Gálffy Csaba

2012. november 8. 09:26

Exkluzív zeneszolgáltatást indított a HP

Exkluzív zenei tartalmak és élmény - ezt ígéri a HP Connected Music névre keresztelt szolgáltatása. A rendszer azonban egyelőre versenyképtelennek tűnik, kérdés, milyen gyorsan növi ki korlátait.

A HP saját zeneszolgáltatást indított HP Connected Music néven. A szolgáltatás október 26-án rajtolt a legtöbb európai és néhány afrikai illetve közel-keleti országban, a széles körű hírverést és a média beavatását azonban a No Doubt párizsi zártkörű koncertjére időzítette a gyártó és partnere, a Universal Music Group kiadó.

A Connected Music szolgáltatás keretében a HP számítógépek vásárlói három hónapos ingyenes hozzáférést kapnak az Universal Music Group (UMG) teljes katalógusához, a felső kategóriás Spectre és Envy sorozatú PC-k vevői pedig a zenetárból pedig havonta 10, összesen 30 számot is letölthetnek DRM-mentes MP3 formátumban. A szolgáltatás az európai országok mindegyikében, köztük Magyarországon is elindult, az ingyenes ajánlatot az október 26-a után vásárolt HP gépek tulajdonosai vehetik igénybe, mindenki más csak 30 másodperces mintát hallgathat meg a dalokból.

Ilyen lesz a bolti tálalás.

A szolgáltatás nem áll meg a zenénél, a HP és a UMG céljai szerint a Connected Music feladata közelebb hozni egymáshoz a rajongókat és az előadókat. Ezért a felhasználók hozzáférnek egy egyedi promóciós rendszerhez is, amelyben exkluzív tartalmakat és eseményeket érnek el. A tervek szerint a szolgáltatás részeként lesznek zártkörű élő koncertek, stúdiólátogatások és találkozások az előadókkal, illetve csoportos utazások eseményekre, ezekre pedig csak a Connected Musicon keresztül lehet részvételt nyerni. A streamingen és letöltésen való túllépés és az előadók és a rajongók közelebb hozatala szerintünk kiváló ötlet, a két cég láthatóan próbált valami újat kitalálni a meglehetősen egysíkú zenei szolgáltatások piacán.

Mi lesz 3 hónap múlva?

A Connected Music azonban egészen elképesztően hiányos jelenleg, ehhez elegendő ellátogatni a hivatalosan élő, elrajtolt szolgáltatás hazai weboldalára. Kérdésünkre sem a HP, sem a UMG képviselői nem tudták elmondani, hogy például a három hónapos ingyenes periódus után milyen hozzáférést kapnak a vásárlók. Mint a HWSW-nek a Universal egy képviselője elmondta, a két cég jelenleg is tárgyal az előfizetéses konstrukció részleteiről, így most még senki sem tudja, hogy a negyedik hónaptól fogva milyen formában él tovább a Connected Music, így a bejelentésen erről nem is esett szó.

Mivel a Connected Music a HP logója alatt fut és az UMG-vel való szoros együttműködéseben jön létre, valószínűleg reménytelen a zenei katalógus kibővülése a két másik nagy kiadóház, a Warner és a Sony kínálatával - az UMG által nemrég felvásárolt EMI előadói azonban elérhetőek lesznek. Amennyiben a Connected Music havidíjas előfizetéses szolgáltatássá alakul át, ez fontos versenyhátrányt jelent majd a hazánkban szintén működő Deezerrel vagy más versenytársakkal szemben, amely az összes nagyobb kiadó kínálatát egyszerre teszi hozzáférhetővé.

Böngészőt nyit a csempe.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A fejlesztésben több hatalmas lehetőséget is kihagyott a HP, a Connected Musichoz például egyelőre nincs natív kliens. A zenehallgatás kizárólag böngészőből működik, sem metrós, sem asztali alkalmazás nem készült hozzá és mobilos program sincs még. Ennek fényében különösen értelmezhetetlen, hogy miért kötötte a Windows 8 rajtjához a rajtot a gyártó, az új operációs rendszer lehetőségeit semmilyen módon nem használja ki. A szolgáltatást fejlesztő Meridian Audio szerint ugyanakkor a Connected Music az eredeti tervek szerint egy kiváló natív alkalmazást is tartalmazott volna - ez a szoftver azonban egyelőre elérhetetlen, a HP pedig nem tudta megerősíteni, hogy egyáltalán valaha lesz ilyen.

Merre tovább, HP?

A HP a bemutatón mintegy mellékesen beszélt az őszi PC-kollekcióról is. Az alaposan áttervezett termékcsaládok ipari formatervére a gyártó roppant büszke, attól függetlenül, hogy talán mindenkinél szemtelenebbül nyúlja az Apple designidentitását. Ennek fényében különösen poénosnak éreztünk Jean-Pierre Le Calvez, a HP PC-két felelős európai marketingigazgatójának elszólását, miszerint "az új HP gépek formatervének atyja Steve, izé, Stacy Wolff". A HP új ipari formatervét egyébként a legfelsőbb szinteken is követelték, Meg Whitman elnök-vezérigazgató egy korábbi elemzői konferenciahíváson elmondta, hogy ő is szóvá tette az illetékeseknek az egy évvel ezelőtti modellek visszamaradott designját. Sajnos az újratervezés során a csapat nem állt elő valóban különleges öletekkel - pedig az Envy 133 annak idején megmutatta, hogy van innovatív kapacitás és tervezői tehetség a HP háza táján.

Egyedi, különleges formaterv?

A HP történetének valószínűleg legsúlyosabb válságát éli. A gyártó számára átgondolt és jól kivitelezett oldalvágások hozhatnának kitörést és emelhetnék a márka presztízsét a felhasználók körében. A Connected Music, bár kifejezetten ígéretes koncepciónak látszik első pillantásra, egyelőre sem átgondoltnak, sem jól kivitelezettnek nem tűnik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról