Szerző: Koi Tamás

2012. szeptember 24. 10:13

Mobilnetben csúcson a Telenor

Lassan de biztosan növeli előnyét a mobilnet-piacon a Telenor, a Hipernet és Klikk díjcsomagokkal tavaly előrukkoló szolgáltatónak bejöttek az új konstrukciók. A Vodafone egyre kevésbé tudja tartani a lépést.

Továbbra is sikeres időszakot él a Telenor a mobiladat-szolgáltatások szegmensében. A norvég tulajdonú operátor a legfrissebb piaci statisztikák szerint az előfizetések 30 százalékát tudhatja magáénak - ez az eddigi csúcsot jelenti a Vodafone-nal versengő cégnek. A bázis növelése mellett a szolgáltató tradicionálisan erős maradt az előfizetők által forgalmazott adatmennyiséget, vagyis lényegében az előfizetői aktivitást tekintve is.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentése szerint a magyarországi mobilnet-piacon az aktív előfizetők (akik a megelőző három hónapban legalább 1 bájt adatforgalmat generáltak) száma 73 ezerrel, 2 millió 96 ezerre bővült. Noha a T-Mobile, a Telenor és a Vodafone piaci pozíciója ebben a hónapban sem változott, feltűnő a Telenor hosszú ideje tartó erősödése elsősorban a Vodafone kárára: a társaság az NMHH statisztikái alapján augusztusban az aktív ügyfélbázis 29,89 százalékával rendelkezett, ami abszolút rekordnak számít a vállalatnál.

Az év nyolcadik hónapjában kis mértékben a Vodafone is tudott növekedni, a cég részesedése 22,50 százalékról 22,74 százalékra nőtt, ugyanakkor a T-Mobile-é 47,73 százalékról 47,37 százalékra csökkent az aktív előfizetések mezőnyét tekintve. A teljes előfizetői bázist tekintve a második és harmadik szereplő csatája valamivel kiegyenlítettebb, a 2,761 millió előfizető 27,78 százaléka a Telenoré, 25,96 százalék a Vodafone-t választotta, a fennmaradó 46,26 százalékot pedig a T-Mobile tudhatja magáénak.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az adatforgalmi mérőszámot illetően a Telenor továbbra is toronymagasan vezet versenytársai előtt: Augusztusban az adatforgalom alapján a cég piaci részesedése az egy hónappal korábbi 43,00 százalékról 45,93 százalékra emelkedett, közben a Vodafone-é 17,56 százalékról 17,01 százalékra, a T-Mobile-é 39,44 százalékról 37,06 százalékra csökkent. Az ügyfelek által átlagosan forgalmazott adatmennyiség augusztusban a Telenornál 1,68 GB volt - ez csaknem kétszerese a második helyezett T-Mobile 0,85 GB-os átlagának.

Bár korábban az NMHH gyorsjelentései ezt is tartalmazták, egy jogszabályváltozás miatt kikerültek a hatóság gyorsjelentéséből a lefedettségi adatok, a szolgáltatás-ellátottsági térképek az eddigiektől eltérően már nem találhatók meg a hatóság honlapján, csak az operátorok weboldalain - ezek azonban nem feltétlenül alkalmasak az összevetésre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról