Szerző: Gálffy Csaba

2012. augusztus 28. 16:25

Felhős humánerőforrás-szolgáltatást vett az IBM

Az SAP és az Oracle után az IBM is bevásárolta magát a felhős, közösségi HR piacára, miután 1,3 milliárd dollárért bekebelezte a Kenexát. Az IBM-hez jól illeszkedik az új szerzemény, amely szoftverszolgáltatás mellett tanácsadással is foglalkozik.

Beolvad az IBM-be a Kenexa felhős HR szoftverszolgáltatás - jelentette be a két vállalat hétfőn. A felvásárlással a Nagy Kék a nagyvállalati közösségi szoftverszolgáltatások terén erősít, a cégért mintegy 1,3 milliárd dollárt fizettek ki, ami 42 százalékkal magasabb mint a Kenexa piaci értékelése.

A Kenexa saját piacán kifejezetten nagynak számít, több mint kilencezer ügyféllel rendelkezik, a Fortune 500-as vállalatok több mint fele tartozik közéjük. A cégnek 2800 alkalmazottja van és 21 országban működtet fiókszervezeteket. A feltörekvő vállalat az elmúlt negyedévben 86 millió dolláros bevételt és 1,7 millió dolláros veszteséget mutatott, utóbbi elsősorban a növekedés költségeinek tudható be, a befektetők szerint a cég egészséges.

A Kenexa szoftverszolgáltatásában toborzási, bérezési, teljesítményértékeléses funkciós is találhatóak, a rendszer pedig képes munkavállalói felméréseket is készíteni igény szerint. A Kenexa jelenleg konzultációt is kínál humánerőforrás-kérdésekben, kiegészítendő a szoftverszolgáltatás képességeit. A vállalat szoftverének nagy előnye, hogy jól integrált a webes közösségi szolgáltatásokkal, a toborzás ma legfontosabbnak számító új fórumaival.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az Oracle és az SAP már korábban bevásárolt felhős HR-szolgáltatásokban, előbbi a Taleót, utóbbi a SuccessFactorst vette meg. Az IBM válasza a Kenexa felszippantása, amely a cég portfóliójában pontosan azt a rést tömi be, amelyet az Oracle és a SAP is érzékelt. A piackutatók szerint egyébként ez a szegmens jelenleg és az előrelátható jövőben is robbanásszerű növekedést mutat, ami egyébként a nagy szoftvercégek lépéseit is indokolta.

Az IBM sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a Kenexa szoftverszolgáltatása gyakorlatilag tökéletesen illeszkedik a portfólióba, már meglévő szoftverekkel gyakorlatilag semmilyen funkcionális átfedést nem mutat. A szolgáltatásokra nagy hangsúlyt fektető IBM számára pedig különösen értékes lehet a Kenexa tanácsadó szolgáltatása.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról