Szerző: Török Roland

2012. augusztus 7. 09:12

A Twitter megoldja az olimpiai jegybotrányt

Hiába foghíjasok a lelátók az olimpián, a jegyeladók látszólag mindent megtesznek azért, hogy ez így is maradjon. Egy brit férfi saját programja segítségével figyelte a Ticketmaster jegyértékesítő honlap felszabadult üres helyeit és Twitteren jelezte követőinek az aktuális bejutási lehetőségeket, de kitiltották a rendszerből.

Folyamatos botrányok övezik a 2012-es olimpiai játékok jegyértékesítési rendszerének működését. Rengeteg néző panaszkodik arra, hogy nem tud bejutni a sporteseményekre, mert a szervezők szerint nincs szabad hely. Ennek ellenére szinte mindegyik mérkőzésen láthatóak üres székek bőséggel.

A rossz szervezés okán a szurkolók gyakran nem tudják meg, hová lehetne éppen jegyet vásárolni, vagy ha az információ kiszabadul, akkor is már túl későn. Egy @2012TicketAlert néven posztoló brit férfi ezen próbált segíteni, vagy legalábbis egy lehetőséget teremtett a szabad helyet kereső személyeknek a bejutásra, addig, amíg blokkolni nem kezdték a ténykedését.

Saját készítésű programjával fürkészte a hivatalos olimpiai jegyértékesítő oldal, a Ticketmaster adatbázisát és figyelte a felszabadult üres székeket. Ha a szoftver új szabad helyet talált, azt automatikus frissítésekkel kiposztolta a több ezer követővel rendelkező, erre a célra beregisztrált Twitter feedjébe. A Ticketmaster viszont felfigyelt a háta mögött ügyeskedő keresőre és csütörtökön kitiltotta a fürkész programot a honlapjáról, így ellehetetlenítve a szolgáltatás működését. Legalábbis egy kis időre.

Fafejű szervezők

A szolgáltatás blokkolásával a jegyértékesítőknek rá kellett jönnie, hogy saját maga alatt vágja a fát, hiszen kevesebb jegyet ad el, de legalábbis lassabban, kisebb hatékonysággal. Szombatra a Ticketmaster megváltoztatta álláspontját, így a szolgáltatás újra elérhető és már több mint huszonháromezer felhasználó követi. A pár percenként új helyet kínáló Twitter fiók nem véletlenül népszerű, hatékonysága és a rendszer minősége sokkal jobb mint amit a jegyértékesítő saját honlapja kínál. Így érthető, hogy sok, az olimpiáról kimaradó látogató szívesen használja ki a lehetőséget.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az eladatlan helyekből senkinek sem származik haszna. A kérdés az, hogy egy nonprofit szolgáltatás, ami a szervezők bevételét növelte miért szúrta a Ticketmaster szemét. Ez ismét egy olyan döntés a londoni olimpia körül, amire nincs értelmes magyarázat. Még a versenyek előtt felvetődött, hogy a közösségi médiában tilos lesz megosztani a nézőknek a versenyeken készült fényképeket, videókat az ismerőseikkel, ami teljesen nonszensz felvetés. Ezt a döntést a szervezők vissza is vonták.

Hasonló helyzet, hogy néhány brit vendéglátóhelyet azért büntetett volna a szponzorok érdekeit védő “márkarendőrség”, mert jogtalanul használták az ötkarika formációt például kolbászokkal, vagy a tábláikra ki merték írni a nyár, verseny vagy a közvetítés szavakat. A fenti, jegyértékesítést optimalizáló önkéntes rendszer elkaszálása pedig ismét egy jó példa arra, hogy a fontos üzleti pozícióban lévő személyek nem képesek tartani a tempót az információ-technológia fejlődésével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról