Szerző: Bodnár Ádám

2012. július 25. 10:40

Folytatódik az LG Electronics mélyrepülése

Nőtt a telefongyártó divízió vesztesége az LG Electronicsnál, a vállalat az LTE-s készülékektől várja a megváltást.

Továbbra is pocsékul teljesít a mobilpiacon az LG Electronics, amely egykor a szegmens meghatározó gyártója volt, de nem tudta megfelelő ütemben lekövetni az okostelefonok gyors térhódítását. A vállalat ma közzétett jelentése szerint a második negyedévben mindössze 13,1 millió LG telefon fogyott világszerte, egy évvel korábban még 24,8 milliót sikerült elpasszolni. Az eladott készülékek közül kevesebb mint 6 millió volt okostelefon, ezzel a vállalat gyakorlatilag réspiaci szereplővé vált.

A mobilkommunikációs részleg bevétele éves összehasonlításban 28 százalékkal csökkent, így 2321 milliárd wont (2 milliárd USA dollárt) tett ki, miközben az üzemi veszteség 54 milliárdról 57 milliárd wonra (49 millió dollár) emelkedett. A negyedéves tájékoztató szerint az LG Electronics az LTE-s okostelefonoktól várja sorsának jobbra fordulását, ahogy világszerte szaporodnak a rendkívül nagy adatátviteli sebességet biztosító mobilhálózatok.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Noha a nyár sporteseményektől hangos, a szórakoztatóelektronikai részleg sem tudott brillírozni, tavalyhoz képest 5,8 százalékkal 5478 milliárd wonra (4,76 milliárd dollár) csökkent a bevétele. A  divízió profittermelő képessége javult, a 216 milliárd wonos üzemi nyereség több mint duplája a tavalyinak. Az LG magyarázata szerint ennek oka a prémium kategóriás termékek (pl. 3D TV) népszerűsége, valamint a költségcsökkentés, illetve az ellátási lánc hatékonyabb szervezése.

A légkondicionálókkal foglalkozó divízió bevétele 11 százalékkal csökkent egy év alatt, az egyedüli részleg, amely bevételnövekedést tudott elérni, a háztartási elektronika volt, de itt is csak kevesebb mint 3 százalékos volt a bővülés. Az LG Electronics összességében 10,6 százalékkal csökkenő forgalmat volt kénytelen elkönyvelni, a vállalat 12,86 ezer milliárd won (11,2 milliárd dollár) forgalom mellett jelentősen javuló nyereséget ért el. Az üzemi eredmény 158 millird wonról 349 milliárdra emelkedett, a nettó eredmény pedig 109 milliárdról 159 milliárd wonra nőtt, ami a szigorú költséggazdálkodás eredménye.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról