Szerző: Koi Tamás

2012. július 9. 11:44

Katasztrofális vége lett a Cisco felhős próbálkozásának

Kommunikációs szempontból katasztrofális eredménnyel zárult a Cisco új, otthoni felhasználóknak és kisvállalatoknak szánt felhőalapú szolgáltatásának debütálása. A routerek távoli menedzsmentjére szolgáló Connect Cloud miatt felhasználók ezrei reklamáltak, a gyártó végül visszacsinált mindent úgy, ahogy volt.

Alig egy héttel a premier után máris kénytelen volt megváltoztatni Connect Cloud nevű szolgáltatásának alapértelmezett paramétereit a Cisco. A routerek lokális szintű vezérlését felhőalapú megoldásra cserélő rendszer bevezetése óriási ellenérzést váltott ki a felhasználókban, akik leginkább a felhasználási feltételek miatt akadtak ki, valamint azért, mert a szolgáltatás magától bekapcsolt azokon a routereken, melyek támogatják azt.

A felhasználási feltételek kapcsán a vállalat hamar magyarázkodni kényszerült, az eredeti - azóta megváltoztatott - szövegben ugyanis olyan részek szerepeltek, mely szerint a Cisco figyeli és rögzíti a felhasználó internetezési szokásait, emellett a cég fenntartja magának a jogot, hogy az anonim adatokat továbbítsa harmadik fél számára. Brett Wingo, a cég otthoni hálózatokért felelős alelnöke a Cisco weboldalán található blogbejegyzésben sietett leszögezni, hogy hibás szövegezés került ki, a gyártónak soha nem volt célja, hogy felmérje ügyfelei internetezési szokásait.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az áprilisban bemutatott EA-sorozatú routerekkel kompatibilis Connect Cloud bekapcsolásához először egy új rendszerszoftvert kellett telepíteni, ezt azonban maguktól megtették azok az eszközök, melyeknél az automatikus frissítési funkció be volt kapcsolva. A felhasználók a frissítést követően egy teljesen megújult, felhőalapú menedzsment-felülettel találták szembe magukat, melybe távolról, vagy akár okostelefonos alkalmazással is be lehet jelentkezni.

A Cisco az automatikus frissítésekkel kapcsolatban beérkezett panaszok hatására most megváltoztatta az eddigi gyakorlatot, vagyis a frissítés után is marad a régi felület, a felhasználók pedig kiválaszthatják, hogy a felhőalapú szolgáltatást kívánják-e a későbbiekben használni. Akik már frissítettek, és áttértek a Cisco Connect Cloud használatára, de valamiért nem felel meg nekik a szolgáltatás, egy szoftverfrissítés letöltésével visszatérhetnek a lokális menedzsment-felülethez. Az ezzel kapcsolatos részletek és a frissítéshez szükséges állomány elérhető a vállalat weboldaláról.

A kialakult szituációért a Cisco csak saját magát okolhatja. Az EA-sorozat tagjait a kezdetektől fogva "felhős routerként" és mobilalkalmazás-kompatibilisként hirdette a gyártó, és azt is közzétette, hogy június folyamán indul az új rendszer - a rendszer sajátosságairól (és felhasználási feltételeiről) azonban nem adott tájékoztatást. A Cisco titkolózása pedig a Cloud Connect beindulásával gyorsan a visszájára fordult, a pozitív meglepetésből pillanatok alatt csalódás és felháborodás lett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.