HWSW

Itt az első facebookos Instagram

A Facebook áprilisban, azaz alig két hónapja jelentette be, hogy megvette az Instagramot, azóta most jött ki az első új verzió.

Az iOS-re és Androidra egyaránt elérhető frissítésnél a legnagyobb változás, hogy az eddigi “Popular” menü eltűnik, így átalakul a felületen a dedikált helye az éppen aktuálisan leginkább kedvelt képeknek. Emiatt valószínűleg nem fognak sokan sírni, a funkció akkor volt utoljára érdekes, amikor még nagyon kevés felhasználó volt. 50 millió felett viszont teljesen értelmezhetetlen egy ilyen népszerűségi mérés. Többnyire celebek önfotói és a több százezer követős DSLR-huszárok képeiből lehet szemezgetni.

Az újonnan megjelenő Explore menü egyelőre sajnos nem hagyja el teljesen ezt a hangulatot, továbbra is ilyen fotókból szemezget, de legalább gyorsabban lehet új leosztást kérni, illetve lehetséges felhasználókra és hashtagre keresni és a korábbi kereséseket is újraismételni. Remélhetőleg a jövőben a felfedezés és a személyes ajánlás tovább javul és tényleg érdekes, számunkra releváns képek tűnnek fel itt.

Belopózik az adatszivattyú

Az előbbi funkció még nehezen lehet köthető a Facebookhoz, de a másik nagy újdonság már tagadhatatlan kapcsolatot rajzol fel. Az Instagramban is feltűnik az Open Graph, mint jelenség. Ez azt jelenti, hogy a Facebookon belüli Instagram alkalmazás képes lesz a mobilos kliensben megjelölt képeket automatikusan megosztani a Timeline-on. Elvileg ez úgy működne majd, hogy a kép egy objektumként viselkedik a Facebookon, mint egy megosztott újságcikk vagy egyéb link. És amennyiben több ismerősünknek tetszik ugyanaz a kép, akkor azt csoportosítva látjuk majd egyben.

A folytatás pedig az lehet, hogy a lájkok és kommentek is konvergálnak majd egy közös helyre és nem három külön felületen gyűjtjük a közösségi dicsőséget. Ez a változás jelentősen elvenné az Instagram belsős, különc jellegét, viszont átláthatóbb lenne. Az ős-Instagram felhasználók számára a legrosszabb hír az lenne, ha az alkalmazás kapna egy webes kimenetet is és megszűnne a csak mobil jelleg. Ilyenekről természetesen hivatalos megerősítés nincs, de az Open Graph felbukkanásának egyenes következménye lehet a teljes webesedés is.

xEközben a mobilos hírolvasók világában is zajlanak az események. Egy héttel a Flipboard androidos megjelenése után a Pulse olvasót fejlesztő cég bejelentette, hogy idén év végére a startup nyereséges lesz, s ezt a felhasználóknak közvetített tartalom-előfizetésekből érik majd el. Az új verziótól kezdve bárki, aki letölti a Pulse-t, az alkalmazáson belülről vásárolhat hozzáférést újságok hírfolyamához. Az első nagy név a Wall Street Journal, ami az egyik legelősebb fizetős tartalomszolgáltató, s a webes változata is egész szép számú online előfizetőt tart meg.

A Flipboard ehhez képest a hirdetésben látja a jövőt, illetve jól idomul a széttöredezett mobilos ökoszisztémák közé. Egyrészt immár az iOS mellett lefedi az Androidot is, másrészt az összes fontos közösségi kommunikációs teret és a legnagyobb aggregátorokat is képes kezelni. A múlt heti androidos megjelenéssel párhuzamosan kiderült, hogy a Google+ rendszerrel komolyabb szövetséget köt az olvasó. A felhasználói figyelem minden esetre biztosan az ilyen integrált eszközök felé terelődik, kevés embernek lehet türelme és figyelme tucatnyi feedet követni.

A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/48630/instagram-facebook-pulse-android-ios-kliens-frissites-elofizetes.html
Író: Dojcsák Dániel (dojcsak.daniel kukac hwsw.hu)
Dátum: 2012. június 27. 16:10
Rovat: web