Szerző: Koi Tamás

2012. június 11. 09:47

NMHH: a minimális sávszélesség alacsony színvonalat takar

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az előfizetők "hatékonyabb" védelme érdekében módosítja július elsejétől azt a szabályozást, mely többek közt az ügyfelek felé vállalt vagy garantált sávszélességek képzési módját határozza meg a mobilnet-szolgáltatások esetében is.

Az alábbiakban változtatások és kommentár nélkül közöljük az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság lapunkhoz megküldött reakcióját a június 5-én megjelent, Júliustól nincs garancia a mobilnetre című cikkünkre.

Az NMHH új rendeletet hozott az internetezők hatékony védelmében, mely ez év július elsejétől lép hatályba. Erre azért volt szükség, mert egyes szolgáltatók esetében jelentős különbség mutatkozott a beígért, illetve garantált internet le- illetve feltöltési sebesség között, és ez a nagy eltérés alkalmas az ügyfelek megtévesztésére.

A korábbi jogszabály alapján a hatóság nem tudott hatékonyan fellépni azokban az esetekben, ahol az előfizetők jogos panasszal fordultak hozzá. A panaszosok azt kifogásolták, hogy a szerződésben ígért internetes sávszélességet a szolgáltató nem teljesítette.

Az eddig érvényben lévő rendelet csupán azt mondta ki, hogy a szolgáltatónak csak az esetek, illetve szerződések nyolcvan százalékában kell megfelelnie a garantált sávszélességnek. Az egyéni panaszokra a szolgáltató mindig azt a választ adta, hogy vállalásai az összes előfizető 80 százalékánál teljesültek. A panaszok egyedi esetek csupán, tehát nem követett el jogsértést. A szolgáltató olyan szolgáltatásért követelt fizetséget, amelyet nem teljesített. Az NMHH csak akkor tudta volna bizonyítani a jogosan hozzáforduló reklamálók igazát, ha igazolni tudta volna, hogy az előfizetők nyolcvan százalékánál felmerültek a minőségi kifogások.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Minderre tekintettel az NMHH módosította a szabályt az internetezők érdekeinek védelmében. Előírta, hogy az internetkapcsolat garantált fel- és letöltési sebességét külön-külön, minden egyes előfizetőnél teljesíteni kell, egyben arra ösztönözve a szolgáltatókat, hogy reklámjaikban és szerződéseikben reális minőségi mutatókat adjanak meg.

A szolgáltatók tisztában vannak azzal, hogy milyen kapacitással képesek működtetni szolgáltatásukat. A cégek úgy építik ki és fejlesztik mobilhálózataikat, hogy a rendszer bírja az általuk meghatározott szintű terhelést. Amennyiben valamely szolgáltató még egy minimális le- illetve feltöltési sebességet sem mer vagy hajlandó vállalni, az egyértelműen jelzi a felhasználók számára, hogy jelenlegi szolgáltatójuk alacsony színvonalú szolgáltatást nyújt. Ebben az esetben más céggel köt majd szerződést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról