Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 8. 14:13

App Centert indított a Facebook

A Facebook hivatalosan is lerántotta a leplet tegnap az App Center nevű, alkalmazáspiactér-jellegű webes és mobilos felületéről. Azok az alkalmazások kerülhetnek be a közösségi hálózat válogatásába, amik Timeline-, illetve Facebook-integrációt használnak valamilyen módon.

Induláskor máris 600 közösségi alkalmazás érhető el a felületen keresztül, így végre átláthatjuk, hogy milyen alkalmazások keringenek a Facebook ökoszisztémában és mik szemetelik tele az emberek feedjeit. A szemetelés bizonyára a Facebooknak is szemet szúrt, ugyanis az elmúlt időszakban több olyan finomítás történt, ami az alkalmazások automata posztjait kordában tartja.

A 600-as gyűjtemény egyébként nem azért nem 6000 vagy több, mert a Facebook nem talált volna több alkalmazást, hanem ahogyan azt előre beharangozta a cég, itt csak a minőségi mércének is megfelelő appok kapnak helyet. A teljesség igénye nélkül bekerült a Pinterest, Foursquare, Nike+, Draw Something, Endomondo, Runkeeper, illetve több tucat építős, farmos játék is.

Az App Center elvileg mindenki számára elérhető lesz, de a terítés szokás szerint fokozatos: elsőként az amerikai felhasználókhoz jut el, majd szép lassan mindenkihez. A webes felületet valószínűleg mindenki el tudja majd érni hamarabb, de a végleges állapotban a mobilos kliensbe is bekerül a válogatás.

Web-mobil kötések

A webes felületen kiválasztott mobilos alkalmazásról a mobil kliensben kapunk egy értesítést, ami linket tartalmaz a telepítőre vagy a platform piacterének érintett oldalára. Így a weben böngészhetjük, hogy milyen alkalmazásokat ajánl számunkra a közösségi háló, kereshetünk a tematikus kategorizáló segítségével, illetve láthatjuk, hogy a barátaink Facebook-fiókjába  milyen appok vannak bekötve. Alkalmazás alatt itt nem csak mobilos programokat értünk, hanem minden olyan szolgáltatást, ami a Facebookkal össze van kötve, aminek a Facebook rendszerében is van egy belső alkalmazása. Ezeket az első használatkor engedélyezni kell, illetve érdemes átnézni, hogy milyen jogosultságokat kér és a Timeline-unkra milyen szűréssel posztol.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az App Center nem egy valódi alkalmazás-piactér, inkább csak egy katalógus, hasonlóan az olyan megoldásokhoz mint amilyen az androidos AppBrain. A megoldás célja a Facebook részéről az, hogy az emberek minél több integrált alkalmazással kapaszkodjanak bele a Facebookba. A Timeline bevezetése valóban több volt mint egy vizuális frissítés, azóta minden egyes lépés abba az irányba mutat, hogy a közösségi hálózat a lehető legalaposabb, valós idejű információs adatbázist akarja építeni felhasználóiról. Ma már nem csak azok a fotók regisztrálódnak Facebook-képként, amit oda töltöttünk fel, hanem azok is, amiket képmegosztókra tettünk fel és megosztottuk őket Facebookon is. A kép maga, a készítés helye is tárolódik. Ugyanígy a hallgatott zenék, a játékok eredményei, a sporttevékenységek és az olvasott cikkek listája is.

Sok adat, kevés pénz

A Facebook ezt a monumentális adattömeget továbbra sem tudja dollárra váltani, sőt, ezekért az alkalmazásokért, szolgáltatásokért sem tud elkérni pénzt, de ennek ellenére igyekszik minél kellemesebbre alakítani a közösségi teret. A Facebook egy marketingvállalat és ennek megfelelően a jövőben is a hirdetésekből fog élni. Jelenleg 901 millió felhasználót számlál a rendszer, ebből 230 millióan játszanak havonta legalább egyszer, illetve a Facebookról több mint 200 millió alkalommal jutott át forgalom az App Store-ba vagy a Play Store-ba csak májusban. Az App Center elindulásával ez a szám bizonyára sokszorosára nő.

A Facebook App Center webes felületét ezen a linken keresztül lehet elérni, a fejlesztők számára pedig itt található a részletes leírás, ami alapján a gyűjteménybe bekerülhet egy alkalmazás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról