Szerző: Koi Tamás

2012. április 27. 12:50

Pocsék hete volt a magyar távközlési szektornak

Kifejezetten mozgalmas, ezzel együtt meglehetősen pocsék hetet tudhat maga mögött a magyar távközlési szektor. Ezen a héten jelentették be, hogy a szektort, pontosabban az előfizetőket újabb adók sújtják, a kormányoldal emellett eltörölné a csekkdíjat, a bíróság pedig nem állt a negyedik mobilszolgáltató útjába.

Április utolsó hetére vélhetően sokáig emlékezni fognak a magyarországi távközlési iparág legnagyobb szereplői. Ez volt a hatalmas médiavisszhangot és felháborodást keltő telefonadó bevezetésének hete, ezen a héten derült ki, hogy a csekkdíjak beszedését minden bizonnyal tiltani fogja a fogyasztóvédelmi törvény, és ha ez még nem lenne elég, a negyedik mobilszolgáltató piacra lépését lehetővé tevő frekvenciaaukció lezáró határozatának végrehajtását a Napi Gazdaság nem hivatalos információi szerint nem függesztette fel a Fővárosi Törvényszék.

Nincs felfüggesztés

Amint arról korábban beszámoltunk, a Vodafone, a Magyar Telekom és a Telenor a másodfokú határozat megszületését követően egyöntetűen bíróságon támadta meg a frekvenciaaukciót lezáró másodfokú határozatot. A cégek ráadásul halasztó hatályú kérelmet adtak be a bírónak, vagyis akár az is elképzelhető lett volna, hogy a bíróság a tárgyalási szakasz lezárásáig felfüggeszti a határozat, vagy legalábbis annak egy részének végrehajtását.

A határozat kifogásolt passzusára benyújtott felfüggesztési kérelem elutasítása azt jelenti, hogy a negyedik mobilszolgáltató az eredeti tervek szerint megkezdheti a szolgáltatás kiépítésének előkészítését, illetve a tényleges munkálatokat. Az ügynek azonban ezzel még nincs vége, végső ítéletet csak a tárgyalás végén hoz majd a bíróság - várhatóan hosszú évek múlva, ekkor azonban már alighanem országos lefedettségű hálózata lesz az új szolgáltatónak, melyet több tízmilliárd forintból épített ki.

Az MPVI Mobil Zrt. terveiről egyelőre szinte semmit nem tudni, a frissen megalakult mobilszolgáltató egy héttel ezelőtt tartott első sajtótájékoztatóján részben üzleti titkokra hivatkozva nem árult el részleteket terveiről és stratégiájáról. A cég illetékesei azt ugyanakkor leszögezték, bár a telített piacra nehéz lesz betörni, a társaság szerint van olyan üzleti modell, amire építve sikeressé és nyereségessé tehető a vállalkozás.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az állami mobilszolgáltató kapcsán korábban elhangzott, hogy a cég "támogató" szabályozói környezetre számít, könnyen elképzelhető, hogy ez lehet az egyik legfőbb kulcsa a sikernek. A negyedik mobilszolgáltató például a díjrendelet egy évvel ezelőtti módosítása révén eleve kevesebb frekvenciahasználati díjat köteles fizetni, mint a három piacon lévő versenytársa, emellett komoly előnyhöz juttatná az új céget az is, ha a számhordozás egyszerűbbé, vagy jobban exponált lehetőséggé válna.

Közös ügy

Az MPVI mobil Zrt. megjelenése csak a mobilszolgáltatók orra alá törhet borsot, nem úgy, mint az új Széll Kálmán tervben szereplő telefonadó, melyről számtalan cikk és találgatás látott napvilágot a héten. Az eredetileg forgalomarányosnak szánt, mindenféle előzetes egyeztetés nélkül tervezetbe került új adónem beszedésének módjáról és jellegéről még az iparágon belül sincs teljes egyetértés, az viszont biztos, hogy ezúttal a terhek már az előfizetőkre fognak hárulni - a kérdés csak az, hogy egyenlő arányban, vagy a használati szokásoknak megfelelően.

Végül néhány távközlési szolgáltatót, közülük is leginkább a Magyar Telekomot érzékenyen érintheti, ha az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottsága által kedden benyújtott törvénymódosító javaslatot elfogadják. Ez ugyanis megtiltaná a közszolgáltatóknak, hogy a sárga csekkes befizetések után bármilyen tranzakciós díjat szedjenek be ügyfeleiktől - mindez azt jelenti, hogy a legnagyobb számlakibocsátók továbbra is kénytelenek az éves szinten milliárdos nagyságrendű tranzakciós díjat a Postának megfizetni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról