Szerző: Gálffy Csaba

2012. április 23. 11:32

Előfizetéses modellre vált az Adobe

Üzleti modellt vált az Adobe a CS6-tal, a kalózok ellen, és a kiszámítható költségek felé mozdult a szoftverház.

Megújította Creative Suite programportfólióját az Adobe. A CS6 néven érkező alkalmazáscsokor 14 új programot kapott, közöttük a Photoshop, az InDesign, az Illustrator is új verzióval jelentkezik. Az alkalmazásokhoz négyféle (átrajzolt) csomag formájában, illetve előfizetéses úton lehet hozzájutni.

A változó piaci igényekre hivatkozva az Adobe átdolgozta a különböző csomagok tartalmát, így elérhetővé vált a Design & Web Premium csomag, amely az összes, webes, print, valamint tabletes platformra egyaránt használható tartalomgyártó eszköz. A képalkotással foglalkozók számára a Design Standard nyújt megoldást, a videós profik számára pedig a Production Premium a legjobb választás. A mindenevőknek elérhető lesz a Master Collection, amely a CS6 összes alkalmazását tartalmazza.

A felhőre fogadnak

A bejelentés legfontosabb újdonsága azonban mégis a Creative Cloud, amely az Adobe saját fejlesztésű előfizetéses szolgáltatása. A Creative Cloud előfizetői számára az összes CS6-termék letölthetővé és használhatóvá válik az előfizetés időtartama alatt, ezen felül pedig a felhős rendszert használhatják tárolóként, és segítségével megoszthatják eszközeik között a dokumentumokat

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Creative Cloud előfizetők hozzáférnek majd az Adobe egyéb termékeihez is, így megjelenése után azonnal ingyen letölthetik a Lightroom 4-et, az Edge teljes verzióját és a Digital Publishing Suite (Single Edition) szoftvert is. Az Adobe ígérete szerint az előfizetők számára folyamatosan elérhető lesz a szoftverek legfrissebb kiadása, így a következő generációs termékekhez is azonnal hozzáférést ad majd - sőt, egyes verzióközi frissítéseket is csak az előfizetők kapnak majd meg. Maguk a felhős eszközök természetesen folytonos fejlesztésen esnek át, a szerveroldali frissítéseket pedig minden előfizető azonnal látja.

A Creative Cloud jelentős változást jelent az Adobe üzleti modelljében - egyrészt leveszi a folyamatos verzióváltás terhét a szoftverházról, az új kiadások nélkül is rendszeres bevételhez jut az Adobe. A váltást a felhasználók is megérzik, a havidíjért cserébe minden szoftverből folyamatosan a legfrissebb kiadást használhatják, és nincs szükség egyszeri, nagy összegű vásárlásra sem. Az előfizetési modellt is szegmentálta egyébként az Adobe, hűségidő nélkül a teljes hozzáférés 72 euró havonta, míg egyéves hűségidővel havi 48 euróba kerül. A CS3, CS4, CS5 és CS5.5 korábbi vásárlói havi 30 dollárért kapják meg az előfizetést. Az egyes szoftverekhez Amerikában egyenként is hozzá lehet majd férni, hűségidővel 20, anélkül 30 dolláros havidíjért, a hazai Adobe-képviselet nem tudta megerősíteni, hogy ez a lehetőség Európában elérhető lesz-e.

Kalózoknak nem jár minden

A Creative Cloud ugyanakkor végre ahhoz is fontos eszközt az ad Adobe kezébe, hogy markánsan megkülönböztesse a kalózpéldányok használóit a legitim vásárlóktól. A rendszerhez a dolog természetéből adódóan csak az előfizetők férnek hozzá, a szoftverek mellett elérhető extra funkciókat (webes felület, tároló, eszközök közti megosztás) csak ők érhetik el. Az Adobe logikája szerint egyébként a valódi profiknak nem okoz majd gondot előteremteni a 48 eurós előfizetési díjat - az illegitim felhasználók (amatőrök, tanulók) számára pedig amúgy is elegendő lesz a szoftver maga.

A most bejelentett Creative Suite 6 és az azt alkotó szoftverek mától előrendelhetőek, a piaci megjelenésre a következő 30 napon belül kerül sor. A CS6 Web & Design és Production Premium ára 1900 euró, a Design Standard pedig 1300 euróba kerül, a Master Collectionért pedig 2800 eurót kell az Adobe-nak utalni. Sajnos az európai ügyfelek ezúttal nagyon rosszul jártak, az árak ugyanis dollárban kifejezve is ugyanekkorák - egyedül a Creative Cloud előfizetés esetében engedett kicsit az Adobe, az 50 dollár náluk 48 eurónak felel meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.