Szerző: Koi Tamás

2012. április 17. 11:03

Nem nyerte meg az európai szolgáltatókat a Nokia

Sajtóbeszámolók szerint többnyire szkepticizmussal állnak a Nokia-Microsoft házasság termékeihez a nagyobb európai mobilszolgáltatók. Az operátorok szerint ha a páros piaci kihívóvá kíván válni, ennél többre lesz szükség.

Lassan fordul csak a szerencse a Nokia számára, de legalábbis egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Microsofttal kötött együttműködés nem hoz gyors megváltást az erősen megtépázott cégnek. Az eddig megjelent windowsos készülékek hiába versenyképesek a kategóriájukban, láthatóan nem jutnak el tömegekhez, a telefonokat árusító mobilszolgáltatók pedig legalábbis szkeptikusak a sikert illetően - áll a Reuters összeállításában.

A hírügynökség által közölt összefoglaló cikk szerint a finn cégnek két fronton kell egyszerre helytállnia, egyrészt be kell törnie a globális jelenlét szempontjából kulcsfontosságú észak-amerikai piacra, másrészt újra meg kell erősíteni a európai pozíciókat is. A Microsofttal kötött tavalyi házasság egyelőre láthatóan a tengerentúlon kecsegtethet nagyobb sikerrel, a Reuters szerint ugyanis a nagy európai mobilszolgáltatók úgy látják, a windowsos Nokia Lumia készülékek egyelőre eladásban messze nem tudják felvenni a versenyt a népszerűbb okostelefonokkal.

A cikkben konkrétan meg nem említett operátorok magas rangú képviselői arról nyilatkoznak, hogy ennek egyik elsődleges oka, hogy a készülékek túlárazottak, ehhez képest nem elég innovatívak, és a mobilok rendszerszoftverével kapcsolatban jelentkező - többnyire gyorsan kijavított - problémák sem tesznek jót az eladásoknak. A mobilszolgáltatók emellett a Nokia és a Microsoft által biztosított marketingtámogatást is keveslik: "A Nokia és a Microsoft kihívók, és mint olyan, vagy nagyon innovatív termékkel, vagy hatalmas marketingbüdzsével kell előállniuk. Eddig ezek közül egyiket sem prezentálták" - nyilatkozta a Reutersnek az egyik cégvezető.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ami a marketingbüdzsét illeti, Észak-Amerikában egészen más a helyzet, a Nokia ott húsvét vasárnap dobta piacra a Lumia 900-at, melynek bevezető kampányára meg nem erősített információk szerint százmillió dolláros nagyságrendű büdzsét költ el a Microsofttal karöltve. A sajtót ettől függetlenül nem sikerült teljes mértékben maga mellé állítania a párosnak, a legtöbb beszámoló a polikarbonátból készült telefon dizájnját említi elsődleges pozitívumként, a teljesítményt és a szoftverkínálatot átlagosként értékelve.

A Nokia éppen egy hete frissítette első negyedéves pénzügyi előrejelzését, melyben először beszélt a Lumiák eladásáról. Bár a windowsos Nokia mobilok novemberi rajtja óta a havi eladások egyre nőnek, a 2 milliós negyedéves adat azt mutatja, a Windows Phone egyelőre nem komoly kihívója az iOS-nek és az androidos mobiloknak - utóbbiakból naponta (!) 850 ezer fogy. A finn gyártó várhatóan heteken belül piacra dobja Európában is a Lumia 900-at, ami megfelelő marketingtámogatással és árpolitikával fellendítheti az eladásokat - a mobilt az AT&T két év hűséggel 99 dollárért árulja, a beszámolók szerint sikerrel.

A Nokia adósságállományát hétfőn leminősítette a Moody's hitelminősítő, követve a Standard & Poor's-t - utóbbi márciusban sorolta BBB mínusz kategóriába az adósságot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról