Szerző: Dojcsák Dániel

2012. április 4. 12:57

Újra kalkulál a forgalommal a Google Maps

Tavaly nyáron a Google úgy döntött, hogy eltávolítja a Maps Navigationből azt a funkciót, ami az aktuális forgalom és a tárolt minták alapján számolta ki a megérkezés várható időpontját. A magyarázat akkor az volt, hogy bizonyos esetekben az algoritmus téved.

A Google Maps Navigation a Maps részeként működő Traffic képességgel együtt kiválóan alkalmas arra, hogy az útvonaltervezés ne csak a maximum megengedett sebességek alapján jöjjön létre, hanem a valós, aktuális szituációk szerint is differenciáltak legyenek a felkínált útvonalak.

A tavalyi problémák miatt azonban a Google visszalépett kettőt és azóta a tervezéskor ugyan megjelenik, hogy az útvonal adott szakaszain éppen milyen forgalomra számíthatunk, de ezt a tervezéskor a szoftver nem vette figyelembe. Sőt a megérkezés várható időpontját sem módosította az, ha az útvonalon ácsorgós dugó alakult ki. Az egyetlen visszajelzés az volt a felületen, hogy a kiírt idő mellett egy pötty a színével jelezte, hogy mennyire vegyük az értékeket komolyan. Ha a jelzés zöld volt, akkor akadálytalan haladásra számíthattunk, ha sárga vagy piros, akkor érdemes volt késéssel kalkulálni a forgalom miatt.

Pontosabb becslés

Az elmúlt egy évben azonban a Google mérnökei serényen dolgoztak azon, hogy a korábban naplózott adatok és az aktuális, valós idejű információk segítségével már tényleg pontosan kalkulálhatóvá váljon az utazási idő. A kiírt szám továbbra is egy becslés, de más sokkal pontosabb mint egy évvel ezelőtt. A Traffic, ami Magyarországon a főutakon és a forgalmasabb városi utcákon is működik már jó ideje, 15 perces intervallumokban számol, tehát az éppen látott zöld/sárga/piros jelzés nagy biztonsággal fogadható el, mint jelenlegi állapot. A HWSW tesztjei szerint autópályán száz méteres pontossággal jelzi a Maps, hogy egy dugó hol kezdődik és hol ér véget, a városokon belül pedig jól visszaadja a kereszteződések és a rosszul konfigurált lámpák miatti torlódásokat is.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A városi forgalmi információknál két terület van, ahol nem működik a jelzés, az egyik a szűk, egymás mellett lévő párhuzamos utcák, ahol a GPS is pontatlanná válik - a rendszer nem lehet biztos benne, hogy a jelzést küldő autó melyik utcában halad valójában. A másik eset pedig a kis forgalmú utak, ahol nincs elegendő minta a pontos számításhoz. A magyarországi Traffic, ahogyan az összes támogatott országban, egyrészt szerződött flották adataiból táplálkozik, másrészt az androidos felhasználók hozzájárulásával az okostelefonokból megosztott Latitude és Navigation adatokból. Emellett bizonyos városokban a klasszikus Útinform források, mint a kameraképek, hírek is hozzáadódnak az adatbázishoz.

Mostantól a felhasználók újra számíthatnak a navigációnál a kijelzett időre, a különböző felajánlott útvonalak közül már nem csak a távolság alapján dönthetünk, illetve továbbra is könnyedén ellenőrizhető, hogy autóval, tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalog érdemes elindulni. Az asztali felületen a tervezés kiírja a sztenderd utazási időt, amit kiegészít a jelenlegi forgalommal számolt értékkel is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról