Szerző: Gálffy Csaba

2012. március 14. 12:35

Olvad az Apple iPad részesedése

Az Amazon és az ismeretlen gyártók feltörése jellemezte a karácsonyi szezont, az Apple iPad részesedése gyors ütemben olvad. A Samsung teljesítménye továbbra is gyenge, a Galaxy Tab termékcsaládként sem ért el áttörést.

A negyedik negyedév során 28,2 millió "médiatablet" fogyott világszerte - jelenti az IDC. Ez az eredmény jelentősen meghaladja a korábban előrejelzett mennyiséget, és 155 százalékos növekedést jelent 2010 hasonló időszakához képest. A vártnál is nagyobb siker hatására a piackutató cég 88 millióról 106 millióra emelte 2012-re vonatkozó eladásai várakozásait. A "médiatablet" termékkategóriába beletartoznak az érintőképernyős, színes kijelzős eszközök, a Windowst futtató tabletek és az e-könyvolvasók azonban nem.

A piacot az ünnepi időszakban is az Apple vezette 15,4 millió darab eladott iPaddel, ami 54,7 százalékos részesdést jelent. Ugyan az eladott mennyiség abszolút értékben jelentősen tudta növelni az Apple, részesedése 61,5 százalékról esett vissza. A zsugorodására már van bevetendő fegyvere az Apple-nek, a tovább gyártott iPad 2 formájában, amelyet az új iPad megjelenése után , csökkentett áron lehet megvenni - így jó eséllyel száll harcba az olcsóbb androidos eszközökkel. Az üzleti modellt az Apple az iPhone esetében már tesztelte, jelenleg is egyszerre három generációnyi tartozó telefont gyárt és árul, egyre csökkenő árszint mellett.

A negyedév második helyezettje a semmiből előretörő Amazon lett, a Kindle Fire 4,7 milliós darabszámmal írta fel magát a listára. Ezzel az Amazon részesedése nulláról 16,8 százalékra nőtt, amivel kétségtelenül Fire lett az ünnepi szezon nagy győztese. Mint arról korábban beszámoltunk, a Kindle Fire-t önköltségi áron árusítja a gyártó, bevétele pedig a tableten fogyasztott tartalmak (könyvek, filmek, zene) után keletkezik. Ennek megfelelően a Kindle Fire mindössze 200 dollárért elérhető, ez még az iPad 2 árcsökkentés utáni árának is csupán fele.

A dobogó harmadik fokára a Samsung csúszott le, annak ellenére, hogy szekvenciálisan növelni tudta részesedését, 5,5 százalékról 5,8 százalékra. A változatos Galaxy Tab táblagépekből összesen 1,63 millió darab fogyott, ami az Amazon és az Apple számaival összevetve látványos kudarc. A dél-koreaiak fogadkoznak, idén várhatóan frissített kínálattal, 5 és 10 hüvelyk között számos méretosztállyal és ár szerint is differenciáltan indulnak újabb rohamra, a siker azonban egyelőre nem borítékolható.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ennek oka a feltörekvő olcsó androidos tabletek nagy száma, amelyek a piac mintegy 22 százalékát tették ki. E termékekre általában jellemző az olcsó, egyszerű kialakítás, illetve az alacsonyabb sebességű és magasabb fogyasztású processzorok illetve alacsonyabb kapacitású akkuk használata - cserébe ilyen eszközökhöz akár 100 dollár körüli áron is hozzá lehet jutni, erős használhatósági és minőségi kompromisszumok mellett.

Az egyéb szereplők szegmense az utolsó negyedév során alaposan átrendeződött, köszönhetően az új belépőknek és kilépőknek. A webOS harmadik negyedéves 5 százalékos részesedése nullára csökkent, a RIM PlayBook pedig 1,1 százalékról 0,7 százalékra esett vissza. Csökkent a Barnes&Noble Nook tabletjeinek részesedése is, 4,5 százalékról 3,5 százalékra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról