Szerző: Dojcsák Dániel

2012. február 22. 14:11

Új generációs prémium hirdetések Facebookon

A Facebook kissé le van maradva az egy felhasználóra vetített árbevétel terén a legtöbb webes szolgáltatástól, többek közt az elmúlt években közvetlen konkurensévé vált Google-től is. Nem meglepő, hogy a hirdetési formátumok és megoldások igen gyorsan változnak, s az utóbbi időben már a sokadik ezzel kapcsolatos hírrel szolgál a cég.

Február 29-én, a meghívásos Marketing konferenciájával egy időben indítja el a Facebook legújabb hirdetési formátumát, a továbbfejlesztett prémium hirdetéseket. Egy kiszivárgott prezentációból kiderül, hogy a közösségi hálózaton belül az oldalakat üzemeltetők bármilyen tartalmat, amit ki tudnak posztolni, hirdetéssé fordíthatják át, legyen szó az eddig is használható sztorikról, de akár képről, linkről, videóról, eseményről.

Nagyobb, jobb, több = drágább??

Az új megoldás lényege, hogy a célcsoport sokkal szélesebb rétege elérhető, mint az eddigi lehetőségekkel. Nyilvánvalóan ez azt is jelenti, hogy nagyobb összeget lehet elkölteni mint jelenleg. A prezentáció alapján az oldal által alapesetben elért tömeg 3-5-szörösét lehet megszólítani ha az oldal minden nap egy posztot hirdetéssel emel ki. Az új kiterjesztett prémium hirdetésekkel viszont 20-30-szoros megjelenés realizálható az oldal követőinek barátainál és a célcsoport eddig kívül eső részén.

Amikor a felhasználó számára megjelenik a reklám és a felhasználó az oldal egyik követőjének barátja, akkor a Facebook ezentúl automatikusan kiterjeszti a hirdetést és az ismerősökkel kapcsolatos közösségi kontextusba helyezi azt el, ahelyett, hogy szintetikusan egy dedikált helyen jelenne meg. Ráadásul bekerült a rendszerbe egy olyan felület, ahol a követők közvetlenül a hirdetésen kommentálhatják a link mögött lévő elemet.

Facebook Premium Ads áttekintés

Nagyobb hatékonyságot ígér

A közösségi hálózat ígérete szerint a hirdetések formátuma is jelentősen megváltozik és sokkal nagyobb méretű reklámok jönnek, ezzel a befogadói elkötelezettség, figyelem 40, az eltöltött idő pedig 80 százalékkal növekszik - ígéri a Facebook. A követők száma is feltételezhetően nőni fog, csak úgy, mint a vásárlási hajlandóság - legalábbis ezzel kecsegtet a hirdetőknek szánt prezentáció.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Az új prémium hirdetési formákkal fotó, videó, kérdés/szavazás, státus, esemény vagy link is kiemelhető. Fontos megjegyezni, hogy ezek a lehetőségek kiszorítják a korábbi prémium like, prémium esemény és egyéb megoldásokat. A régi generációval február 29-ig lehet kampányt indítani, s amint a meglévők kifutnak, azt követően már a felhasználók is csak az új formátumokkal találkozhatnak.

Facebook-marketinggel foglalkozó szakembereknek, hirdetőknek és tanácsadóknak már most érdemes végignézni a prezentációt és valamennyire előre gondolkodni, hogy ez mennyiben befolyásolja a jelenlegi gyakorlatokat. A prezentáció teljes egészében végignézhető a GigaOM által a Scribdre feltöltött és itt a cikkben is beágyazott formában.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról