Szerző: Dojcsák Dániel

2012. február 14. 13:44

Angry Birds: új pályákkal már Facebookon is

A kör bezárult, mondhatni nem maradt semmilyen komolyan vehető platform, ahol a Rovio sikerterméke, az Angry Birds ne ütötte volna fel a fejét. A közösségi oldalak versenyében valószínűleg a Google remélt némi figyelmet a madaras játéktól, de ez nem jött be. Most viszont a Facebook 800 millió felhasználója is kergetheti a tojástolvaj malacokat.

A Rovio és a Facebook ma egy közös rendezvényen indította útjára a népszerű slingshot játékot a Facebook rendszerén belül is. A lényeg természetesen nem változik, továbbra is a mérges madarakkal kell elpusztítani a tojásokat eltulajdonító malacokat és környezetüket. A három csillag megszerzésén túl azonban itt is, ahogy a Google+ felületén is összemérhetjük eredményünket az ismerőseinkkel.

Mindenhol függhetsz

Folyamatosan látjuk, hogy barátainkhoz képest hogyan teljesítettünk adott pályákon vagy általában. A Google+ verzióhoz hasonlóan meg lehet osztani az eredményeket, lehet piszkálni az épp túlszárnyalt ismerősöket. Ezekkel az eszközökkel ha lehet még addiktívabbá válik a rendszer, viszont az a hátránya is megvan, hogy egy rosszul beállított megosztási rend esetén pontosan látszik az, ha a valaki munkaidőben küzd a malacok ellen. A játék függőség faktorát növelik még az új “power-up” segítségek és a “mighty eagle” komplexebb használhatósága. A játékosok megszerezve az összes csillagot és lealázva minden ismerőst, még megküzdhetnek a 100 százalékos pusztítás pontszámáért, amit a legtöbb pályán szinte lehetetlen megcsinálni. Bizonyára sok embert idegesít majd fel, hogy mégis megpróbálja.

A Rovio kétség kívül megcsinálta ezzel a játékkal a szerencséjét. A 2003 óta (akkor még más néven) létező finn fejlesztő cégnek az első, iOS-re készült Angry Birds-e a 35. játéka volt. A kezdetben még java környezetre fejlesztő cég csinált néhány érdekesebb terméket, de a világsiker a jó időzítésen, az erős függőséget okozó játékformán, a kedves vizuális megjelenésen múlt.

Mostanra már több mint 700 millió alkalommal töltötték le az először 2009 decemberében bemutatkozó játékot. A játék elérhető iOS, Symbian, WP7, Android, sőt, BlackBerry, Maemo, MeeGo, webOS platformokon is. Ezeken felül a Playstation, PSP, Mac OSX és Windows használók is telepíthették, de megjelent már webes formában, ugyan közösségi elemek nélkül a Chrome Web Store-ban is.

Hamarosan jön az egy milliárdos álomhatár

A Facebook bejelentés következménye biztosan az lesz, hogy a mostani 700 milliós letöltésszám 1 milliárd felé ugrik. Ez nem jelenti azt, hogy ennyi ember játszott már vele, de attól függetlenül meghökkentően magas szám egy casual játékhoz képest. A letöltésszám körülbelül negyedét adja az iOS platform, ahol fizetős a program. Ezzel viszont a legtöbbször megvásárolt alkalmazás lett az Apple App Store-ban.

00:45
 

Angry Birds coming to Facebook!

Még több videó

Az Angry Birds nem csak a letöltésszámokkal kápráztat el, a finn fejlesztő többek közt az eladási és hirdetési bevételekkel a játék sikerét dollárrá is tudta konvertálni. 2011-ben még kapott egy 42 millió dolláros tőkebefektetést, aminek a gyors és széleskörű terjeszkedés köszönhető.

Sok pont, sok pénz

Mostanra viszont már 1 milliárd dollárra értékelik a vállalatot és idén valószínű, hogy tőzsdére is megy. Csak a letöltésekből dollárban százmilliós nagyságrendű bevételt termelt a vállalat, ezen felül az Android verzióban futó hirdetési felületek is teljesítettek, illetve a márkázott termékek, figurák, szponzorációk is bőven hoztak a konyhára. A Rovio ráadásul képes volt többször megújulni, a nagy első lövést követően is konzisztens teljesítményt nyújtva egyre több embert szórakoztatnak még két év után is.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az immár Rovio Entertainment Ltd. kihívása nyilván az lesz, hogy az Angry Birds világát követően egy következő ötlet kidolgozásával bizonyítsa, hogy nem csak a véletlennek köszönhetik a sikert. Ehhez minden eszközük megvan, a közel milliárdos elérés révén egy bármilyen új termék is azonnal teríthető lenne világszerte. Egyelőre azonban van még erő az eredeti márkában is, amit mozifilmekben, TV-műsorokban és egyéb felületeken láthatunk viszont, ha nem lenne elég a három fő játékhoz megjelenő új pályák özöne.

A Facebook verziót kipróbálni ezen a linken keresztül lehetséges, a közösségi oldal felületén keresztül elsőre nem teljesen egyértelmű, hogy hol található az alkalmazás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról