Szerző: Koi Tamás

2012. február 10. 12:56

Számos hazai háztartásban válik elsődleges platformmá a DVB-T

Egy év alatt megduplázódott a digitális földfelszíni tévéadást igénybe vevő háztartások száma, miközben a szolgáltatások márkaismertsége továbbra is növekszik - derül ki az Ipsos frissen publikált, januári kutatásából.

Az Ipsos 2012. január elején újabb hullámmal bővítette a digitális földfelszíni televízió sugárzásról (DVB-T) folytatott kutatását, amelyet alkalmanként 2000 háztartás megkérdezésével készít 2011 tavasza óta. A kutatásból kiderül, hogy – 2011. októberhez hasonlóan – idén januárban továbbra is 830-840 ezer háztartás használta az ingyenes földfelszíni televíziós platformot (analóg és digitális egyaránt), ez a szám nem változott 2011 során.

Ezzel párhuzamosan ugyanakkor a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használó háztartások száma megduplázódott: a set-top-box-szal tévézők száma 60-65 ezerrel, a televíziókészülékbe integrált tunerrel MinDig TV-t nézők száma 65-70 ezerrel, míg a számítógépes kártyával tévézők száma 20-25 ezerrel bővült - áll a kutatásban. Ezzel összességében mára nagyjából 300 ezer háztartás nézi az ingyenes MinDig TV-t, míg valamivel több mint 50 ezer háztartásban fizetnek a prémium csatornakínálatot nyújtó MinDig TV Extra szolgáltatásért.

A kutatócég adatai arra is rávilágítanak, hogy a MinDig TV-t igénybe vevő háztartások 70 százaléka rendelkezett korábban valamilyen fizetős televíziós eléréssel (kábeltévé, IPTV, vagy műholdas tévé) - ezek többnyire másodlagos platformként használják az ingyenes szolgáltatást a második, harmadik tévékészüléken. Vannak ugyanakkor olyan háztartások - a MinDig TV-re váltó háztartások 15 százaléka -, ahol az előfizetéses csomagokat lemondták, így elsődleges tévézési platformmá vált a DVB-T rendszerű adás.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az Ipsos szerint a DVB-T szolgáltatások márkaismertsége is számottevően nőtt az év utolsó hónapjaiban: a MinDig TV teljes ismertsége 83-ról 89 százalékra nőtt, míg a MindDig TV Extráé 58-ról 66 százalékra bővült. Bár a szolgáltatás ismertsége fokozatosan nő, az analóg földfelszíni sugárzási módon tévéző háztartások jelentős része még nem hallott arról, hogy idővel megszűnik a jelenlegi televíziózási lehetőségük és újat kell helyette választaniuk.

Bár ez utóbbiról nem állnak rendelkezésre friss statisztikák, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság napokban publikált, a tavalyi év első félévére vonatkozó digitális monitoring jelentése szerint az elsődlegesen érintett háztartások (ezek azok, melyek jelenleg kizárólag analóg földfelszíni sugárzással tévéznek) 40 százaléka nem hallott még az analóg lekapcsolásról, további 36 pedig hallott ugyan, de akkor még nem tájékozódott a lehetőségeit illetően. Az elsődlegesen érintett háztartások 66 százaléka a tavalyi év első felében nem hallott még arról, hogy a digitális átállás után lehetőség van földfelszíni digitális vételre - áll a hatóság statisztikagyűjteményében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról