Szerző: Koi Tamás

2012. január 20. 14:17

Túl az egymillión a T-Mobile mobilnetes ügyfélbázisa

Erős decembert tudhat a háta mögött a Magyar Telekom a mobilinternet-szolgáltatások piacán: a szolgáltató ügyfélbázisának mérete a tavalyi év utolsó hónapjában átlépte az egymilliós határt.

Mindegyik versenytársánál jobban teljesített tavaly év végén a Magyar Telekom T-Mobile márkája a mobilnet-szolgáltatások piacán, a cég a teljes, és az aktív előfizetői bázisát is jelentős mértékben növelte. Előbbivel a magyarországi mobilszolgáltatók közül elsőként átlépte az egymilliós határt, egyben közelebb került hozzá, hogy ismételten a teljes piac több mint felét birtokolja.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) decemberi gyorsjelentése alapján 2 millió 155 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma az előző havi 1 millió 585 ezerről 1 millió 696 ezerre emelkedett. Ebből a T-Mobile-hoz rendre nagyjából 85 ezer, illetve 67 ezer új ügyfél csatlakozott, míg a Vodafone-nál a teljes ügyfélbázison belül körülbelül 28 ezer, az aktív előfizetői tábor esetében pedig 25 ezer volt a növekedés. A Telenornál ugyanezekben a szegmensekben 18,8 ezres, illetve 18,5 ezres növekmény volt.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A T-Mobile ezzel jelentős lépést tett abba az irányba, hogy újból a teljes mobilnet-piac több mint 50 százaléka felett rendelkezzen: Az NMHH statisztikái szerint a forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci része 29,00 százalékról 28,19 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 24,21 százalékról 24,13 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 46,79 százalékról 47,68 százalékra nőtt. A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 23,97 százalékról 23,81 százalékra, a Telenoré 28,40 százalékról 27,53 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 47,64 százalékról 48,66 százalékra nőtt.

A magenta szolgáltató alighanem a hagyományosan erős decemberi akcióknak köszönheti a jelentős növekedést, ezzel párhuzamosan látszik, hogy a cég két versenytársa kevesebb sikerrel tudott új ügyfelek szerezni az év végi bevásárlási szezon csúcsán. A jelek szerint kifulladt a Telenor Klikk nevű szolgáltatása, illetve promóciója is, melyet a norvég tulajdonú operátor tavaly tavasszal vezetett be, és segítségével rövid időn belül annyi ügyfelet tudott szerezni, hogy visszakerült a második piaci pozícióba, amit korábban hosszú hónapok munkájával szerzett meg tőle a Vodafone.

A Telenor az év végén rendkívül aktív Hipernet-promóciók ellenére sem tudta olyan mértékben növelni ügyfélbázisát, mint a Vodafone, igaz, ehhez hozzájárulhat, hogy a statisztikák tartalmazzák azokat a lemorzsolódásokat is, melyek a Klikk díjcsomag ingyenes időszak utáni lemondásából erednek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról