Szerző: Dojcsák Dániel

2011. december 9. 14:11

Visszahódítaná az összezavart felhasználókat a Twitter

A Twitter egyszerű, hiszen 140 karakteres üzenetekkel operál. A kijelentés mégsem igaz, ugyanis az információs hálózat apró képességei miatt kaotikus és zavaros tud lenni nagyon sok felhasználó számára. A szolgáltató ezen akar egy csapással változtatni.

Az aszinkron követés, a retweet, az ajánlók, a sok rövidített link, a kép- és videóintegráció, a kedvencnek jelölés, a privát üzenet, említés, válasz, hashtag túl sok ahhoz, hogy a Twitterre azt mondjuk, egyszerű. Ha valaki teljesen kezdőként áll neki, akkor legalább egy-két napos célzott tréning szükséges hozzá, hogy sikerüljön eligazodni az egyébként hihetetlenül gyors és hatékony kommunikációs felhőben. A Facebook például egyáltalán nem alkalmas arra, hogy sokféle információt hatékonyan közvetítsen, cserében érdekes és átlátható.

Eszébe jutott a Twitternek, mit ígért eredetileg

A cég elhatározta, hogy egy határozott lépéssel, az eddigi dizájnváltásokkal ellentétes irányba indulva egyszerűsíti a tartalom és a szolgáltatások megjelenítését. Az első körben a Twitter a főoldalon és a kliensekben könnyíti meg a navigációt, a funkciók áttekinthetőbbé, könnyebben  testre szabhatóbbá válnak. A felhasználók profilja viszont bővül, erre főként a vállalati igények kiszolgálása miatt van szükség: a profilon belül immár sokkal többet tud elárulni a márka magáról szövegekkel, fotókkal és videókkal t. A hirdetőknek való tetszelgés az egyszerűsödés mellett egy másik fontos irányt is felrajzol, a profittermelő képesség javítását.

A káosz feloldására tett kísérlet lényege, hogy az eddig inkább ömlesztett folyamot felülről újrastrukturálva teszi a felhasználó elé. A menüpontok száma csökken, a választási lehetőségek száma szintenként mindig alacsony  - a funkciók sokasága ugyan elérhető marad, de sokkal rendezettebbé és átláthatóbbá vált. A “Me” részben a beállítások mellett a korábbi kereséseket, a listákat és piszkozatokat érhetjük el, illetve a profilunk részleteit.

A timeline új nevet kap (a Facebook új, azonos nevű funkciója miatt érthető), ez lesz a jövőben a “Home”. Itt a szokásos hírfolyam jelenik meg, egy twittet megnyitva pedig az egész diskurzus kinyílik. Izgalmasabb ennél a “Discover” menüpont, ahol végre rendezett formában jelennek meg a tematikák. Egyrészt megkapjuk a kurrens sztorikat némi alapvető magyarázattal, megjelennek a trendek, illetve a követésre ajánlott profilok. Követhetünk témákat hashtag alapján, amihez korábban a keresőt kellett használni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A dedikált felület jót tesz a használhatóságnak, akkor is, ha egyelőre szerkezeti változtatás, új képesség bevezetése vagy valamely nem jól működő törlése nem történt. Az egyetlen új funkció a “Connect” felület, ahol külön-külön nyomon követhetjük azokat a diskurzusokat, amikben részt vettünk. Az interakciók ki lettek húzva az eddigi "mention" szűrésből, követhetőbbé téve a beszélgetéseket. Ez egyben azt is jelentheti, hogy a párbeszédek hosszabbakká, kitartóbbá válhatnak.

A felújított dizájn már elkezdett megjelenni a felhasználóknál, de szokás szerint hosszú napok, akár néhány hét is eltelhet addig, amíg mindenkinél élesedik. Közben megjelent a tabletekre és az okostelefonokra szánt új felület is. Elsőként az iPhone felhasználók ismerkedhettek meg a következő generációval, de közben a többi platformra is megérkezett. A felhasználói visszajelzések üdvözlik az új felületet, az embereknek tetszik. Ezt várták sokan és ilyen igények keringtek egyébként is a Twitterrel kapcsolatban. Az előző verzió ugyan funkcióban sokat hozott, de lassú és bonyolult volt, ami éppen a rendszer élét vette el.

Kampány a Facebook ellen

A Twitternek mára már több mint 100 millió aktív felhasználója van, akik napi 250 millió üzenetet küldenek el világszerte. A cég szerint október óta a napi új regisztrációk száma negyedével nőtt, ami feltehetően annak köszönhető, hogy az Apple mélyen integrálta a szolgáltatást az új iOS-be. A Twitter az új dizájntól többek közt azt reméli, hogy sok embert visszacsábít, akik a bonyolult felület miatt szép lassan átszoktak a Facebookra csevegni és információt szerezni. Az ígéret az, hogy sallangmentesebb lesz a Twitter, mint a többi közösségi oldal és a komplex világban igyekeznek megtartani (visszaszerezni) az egyszerűséget.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról