Szerző: Bodnár Ádám

2011. december 5. 09:23

Újabb sokmilliárdos felvásárlást hajtott végre az SAP

Felhős humántőke-menedzsment szoftvert fejlesztő vállalatot vásárolt az SAP. A viszonylag ismeretlen SuccessFactorsért kifizetett 3,4 milliárd dollár jól mutatja, a német cég eltökélt, ha üzleti szoftverszolgáltatásokról van szó.

Az SAP szombaton bejelentette, megvásárolja az kaliforniai San Mateóban székelő SuccessFactors vállalatot, amely humántőke-menedzsment (human capital management, HCM) szoftverét, a Business Executiont felhőszolgáltatásként teszi elérhetővé. A Business Execution szoftvert 168 országból mintegy 3500 szervezete használja, a kiszolgált felhasználók száma megközelíti a 15 milliót.

A Magyarországon viszonylag ismeretlen SuccessFactorsért nem kevesebb mint 3,4 milliárd dollárt fizet ki az SAP - a részvényenkénti 40 dolláros ár több mint 50 százalékos stratégiai prémiumot jelent a papírok pénteki záró árfolyamához képest. A kevesebb mint 1500 alkalmazottal rendelkező SuccessFactors legutóbbi lezárt pénzügyi évében alig több mint 200 millió dollár bevétel mellett 12 milliós veszteséget könyvelt el és elemzők szerint idei bevétele is csak 400 millió dollár körül lesz mindössze, tehát nem piacvásárlásról van szó.

Az SAP láthatóan eltökélt hogy megszerezze a SuccessFactorst és a szolgáltatásként nyújtott üzleti szoftvermegoldások egyik vezető szállítójává váljon, amelyhez feltehetően a megszerzett technológiákat kívánja alkalmazni. Sokat elárul az SAP terveiről, hogy Lars Dalgaard, a SuccessFactors alapítója és elnök-vezérigazgatója az ügylet lezárása után az SAP igazgatótanácsának tagja is lesz, miközben tovább vezeti a SuccessFactorst, amely szervezetileg nem olvad be az SAP-ba.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az SAP számos alkalommal kinyilvánította elkötelezettségét a cloudalapú üzleti szoftverek mellett, azonban a vállalat elképzeléseit eddig nemigen tudta valóra váltani. A 2007-ben bemutatott Business ByDesign hosztolt üzleti szoftver megjelenésekor a cég azt jósolta, az előfizetők száma 2010 végére el fogja érni a 10 ezret, ez azonban azóta sem sikerült - a legfrissebb prognózis szerint év végén üdvözölheti az ezredik ügyfelet az SAP.

A Gartner prognózisa szerint az üzleti szoftverszolgáltatások (business SaaS) piaca 2010-ben 10 milliárd dolláros volt, de 2015-re 21,3 milliárd dollárra növekedik. A "hagyományos", vagyis helyben telepített üzleti alkalmazások jóval nagyobb, 104 milliárd dolláros piacot jelentenek, azonban a növekedés itt sokkal lassabb. A 2008-ban kitört válság után végre újra növekedő SAP az évtized közepére 20 milliárd eurós bevételt célzott meg, Werner Brandt pénzügyi vezető szerint ezt a SuccessFactors megvásárlásával könnyedén el fogja érni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról