Szerző: Dojcsák Dániel

2011. december 2. 15:18

Globálisan lenyomta a Chrome a Firefoxot

Amennyiben hinni lehet a webes forgalomméréssel foglalkozó Statcounter számításainak, akkor november végén első alkalommal előzte meg globálisan a Google Chrome a Mozilla Firefoxot a böngészők versenyében. A magyar eredményekkel szemben a világbajnok továbbra is az Internet Explorer.

A Google böngészője három évvel ezelőtt jött létre, előtte a webes cég egyáltalán nem is szerepelt ezen a piacon. Ehhez képest egy lassú indulást követően folyamatos és tempós növekedésbe kezdett a világ minden táján. A Statcounter globális méréseiben novemberre helyet cserélt az eddig a dobogó második fokán álló Mozilla Firefox-szal.

Helycsere a nagy tortában is

A Chrome a Statcounter szerint jelenleg 25,69 százalékos részesedéssel rendelkezik a böngészőpiacon, ami nem csak azért szép eredmény, mert ezzel immár a második helyet birtokolja, hanem azért is, mert két évvel ezelőtt 2009 novemberében még mindössze 4,66 százalékon állt. A Firefox jelenleg még csak egy hajszálnyival van lemaradva, 25,23 százalékos részesedéssel bír, de a jövőben biztosan szélesebbre nyílik az olló. Amennyiben a tendenciák így folytatódnak, akkor a most a piac 40,63 százalékát birtokló Internet Explorer helye is veszélybe kerülhet.

“Egy izgalmas csatára számítunk a Microsoft és a Google között a böngésző piacon. Ahogy a Chrome növekedése tovább gyorsul, valós riválisa lehet hamarosan globális szinten az Internet Explorernek” - mondta Aodhan Cullen, a Statcounter vezérigazgatója, majd hozzátette: “a mi statisztikáink az aktuális böngésző használatot mutatják és nem a letöltés számot. A Google ugyan el tudja mondani, hogy mennyire sokan töltötték le a böngészőjét, de a statisztikák azt is alátámasztják, hogy az emberek tényleg el is kezdték azt használni”.

Az USA-ban gyengül a Firefox

Az Egyesült Államokban az Internet Explorer erősebb szereplő, mint globálisan, a tavalyi 50,24-ről még erősödött is halványan 50,66 százalékra. A Firefox Amerikában gyengült a tavalyi 26,75-ről 20,09 százalékra, egyértelműen a Chrome javára, ami 10,89-ről 17,3 százalékra javított. Eközben a Safari megtartotta 10,7 százalékos részét, alig néhány századot javítva. Az Egyesült Királyságban az Explorer már gyengébb, csak 42,82 százalékon áll. A Chrome ott viszont már idén júliusban megverte a Firefoxot, jelenleg már 24,82 százalék a Google böngészőjének eredménye, míg a Firefox 20,56 százalékon áll.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Statcounter Magyarországra vonatkozó adatai viszont jelentősen eltérnek a hazai piacra relevánsabb GemiusRankings számaitól. Ugyan mindkét statisztikában a Firefox vezet 46 százalékkal, de a Chrome és IE magyar csatáját a két statisztika másképp látja. A Statcounternél már nyáron előzött a Google böngészője, ami jelenleg 31, míg az IE 16 százalékon áll. A Gemius Rankings szerint viszont nemrégiben történt helycsere és mindkettő 24 százalékos részesedéssel bír. A különbség abból adódhat, hogy a Statcounter jellemzően globális oldalak alapján monitoroz, a Gemius pedig a hazai oldalakon, az idegen nyelvet nem beszélő magyar internetezők között pedig bizonyára erősebb pozíciókkal bír az Internet Explorer.

Mi tudná megállítani a Chrome-ot?

A külföldi statisztikákban is előfordulnak komoly különbségek. Az online kutatócég, a NetApplications szerint például a Firefox még mindig két százalékkal vezet a Chrome előtt az Egyesült Államokban. Az viszont tagadhatatlan tény, hogy a Google online szolgáltatásain keresztül komoly erőket mozgósíthat és mozgósított is a Chrome terjesztéséért. Illetve a régi Internet Explorer 6-ban ragadt felhasználók közül is egyre több kényszerül áttérni modernebb böngészőkre, hogy elérhesse az alapvető tartalmakat a weben. A váltáskor pedig szintén komoly lemorzsolódás történik a Chrome és a Firefox felé. A Chrome OS pedig már csak hab a tortán, igaz nem terjedt el a Chromebook formátum, de jól mutatja, hogy desktop környezetben is van még betárazva néhány eszköze a Google-nek arra, hogy saját technológiájával lepje el a webet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról