Szerző: Bodnár Ádám

2011. október 26. 09:13

Folyamatosan romlik a Telenor teljesítménye

Bár közleményében a Telenor egyre javuló teljesítményről beszél, a vállalat minden mutatója romlott a harmadik negyedévben.

Nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves pénzügyi mutatóit a Telenor magyarországi leányvállalata. A szolgáltató minden mutatója romlott, kevesebb előfizetővel és kevesebb előfizetőnkénti átlagos árbevétellel rendelkezett mint egy évvel korábban, miközben a nyereségességét a hálózatmodernizációval kapcsolatos értékcsökkenési leírások és az ágazati különadó húzták le.

A júliustól szeptemberig tartó időszakban 41,7 milliárd forintos bevételt ért el a Telenor, ez 1,8 százalékos visszaesést jelent éves összehasonlításban. A cég tájékoztatása szerint a visszaesés a háztartások alacsonyabb vásárlóereje mellett a hívásvégződtetési díjak csökkenésével magyarázható leginkább. Örömteli hír ugyanakkor, hogy a mobil szélessávú szolgáltatásokból származó bevételek növekedése nagyjából ellensúlyozni tudta a hangalapú bevételek csökkenését.

"Örömmel látjuk, hogy ügyfeleink értékelték az új, gyors mobilinternet szolgáltatás bevezetését és fizetni is készek a prémium szolgáltatásokért.  Bízunk benne, hogy mobilinternet iránti elkötelezettségünk értéket teremt ügyfeleink és részvényeseink számára egyaránt nyilatkozta Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.

A Telenor pénzügyi teljesítménye

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

2011 harmadik negyedévének végén a Telenor 3,52 millió előfizetővel rendelkezett, szemben a tavalyi év azonos időszakának 3,54 milliós adatával.Hogy a Telenor valójában mennyire sikeres a mobilnet-piacon, egyelőre nem tudni, mivel a Nemzeti Hírközlési- és Média Hatóság még az augusztusi statisztikákkal is adós egyelőre. Az egy előfizetőre jutó átlagos bevétel (ARPU) 3762 forintról 3655 forintra csökkent.

A vállalat EBIT-je, vagyis adózás előtti eredménye 9 milliárd forintot tett ki, ez 33 százalékos zuhanás éves szinten. A Telenor magyarázata szerint a profitabilitás csökkenése a 2010 végén bevezetett ágazati különadóval és a hálózatmodernizáció miatt megnövekedett beruházási büdzsével és értékcsökkenési leírásokkal magyarázható (a vállalat a különadót értékesítési költségként könyveli el, ezért hat az adózás előtti eredményre). A harmadik negyedév során a Telenor 2,15 milliárd forintot költött tőkebefektetésre, ami a tavalyi összeg 133 százaléka.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról