Szerző: Koi Tamás

2011. október 17. 12:44

Ingyen szoftvert ad kárpótlásul az üzemzavarért a RIM

Több mint húszezer forintot ér az a szoftvercsomag, amit a Research in Motion ma felajánlott a BlackBerry szolgáltatások múlt heti üzemzavaráért kárpótlásul.

Múlt héten a BlackBerry infrastruktúra fennállásának eddigi legnagyobb műszaki krízisét élte át, a szolgáltatás hétfőtől csütörtök hajnalig részlegesen elérhetetlen volt Európában. A kimaradás az utolsó napon a többi régióra is átgyűrűzött, a szolgáltatást üzemeltető, a BlackBerry okostelefonokat gyártó kanadai Research in Motion ezért úgy döntött, minden ügyfelét kárpótolja a hibáért.

Az éppen egy hete kezdődött részleges szolgáltatáskiesést a hivatalos indoklás szerint az infrastruktúra-közegben elhelyezett egyik kulcsfontosságú hálózati elem meghibásodása okozta, az ilyenkor életbe lépő helyettesítő protokoll (failover) pedig nem működött az előzetes teszteknek megfelelően. Mivel a rendszer a hiba ideje alatt az e-maileket nem kézbesítette, a feltorlódó levélforgalom jelentette terhelés a szolgáltatás újbóli összeomlásához vezetett kedd délután, mikorra a hálózati elem hibáját elhárították.

A RIM-nél ezek után minden olyan, nem kritikus szolgáltatást (BlackBerry Messenger, közösségi hálózatok elérése) lekapcsoltak, melyek komoly terhelést jelentenének, az egyéni és kisvállalati felhasználók számára fenntartott rendszerben ettől függetlenül az üzenetek tetemes része nem érkezett meg időben a címzetthez, a vállalati rendszereknél pedig 50 százalékos sikerességi rátát jelentettek a rendszergazdák. A szolgáltatás végül csak szerda este kezdett fokozatosan éledezni, csütörtök hajnalra pedig helyreállt Európában.

A vállalat az üzemzavar idején többször is bocsánatot kért ügyfeleitől, a RIM társelnök-vezérigazgatója, Mike Lazaridis videoüzenetben is kiállt a nyilvánosság elé. Arról, hogy a BlackBerry-tulajok milyen kompenzációt kaphatnak, először egy múlt csütörtöki sajtótájékoztatón volt szó, akkor azonban a cég felsővezetése nem árult el konkrétumokat. Fontos, hogy bár a szolgáltatást a mobilcégektől veszik az ügyfelek, a kimaradásért valójában a RIM volt a felelős, ezért a szakma a helyzet egységes, központi kezelését várta a kanadaiaktól.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A kárpótlási program kidolgozása mára befejeződött, így október 19-től december 31-ig a RIM összes ügyfele ingyen érhet el egy több fizetős alkalmazásból álló csomagot az App World piactérből. Az alkalmazások összértéke meghaladja a 100 dollárt, vagyis a 21 ezer forintot, a listában többek közt szerepelnek játékok (SIMS 3, Bejeweled), zenelejátszó programok (Nobex Radio Premium, Shazam: Encore), fotószerkesztő alkalmazás (Photo Editor Ultimate) vagy éppen hangfelismerésen alapuló telefonvezérlő szoftver (Vlingo Plus: Virtual Assistant).

Az alkalmazáscsomagot a magyar BlackBerry-felhasználók is elérhetik majd szerdától, igaz, a listán szerepelnek olyan appok is, melyeket itthonról nem lehet letölteni - egyelőre nem világos, hogy ezeknél a programoknál feloldják-e a korlátozást. Azt sem tudni, hogy ezen túl jár-e bármilyen kárpótlás az igazi nagyfogyasztóknak, könnyen elképzelhető azonban, hogy a RIM a nagyvállalati ügyfelekkel - melyeket igazán érzékenyen érintett a szolgáltatáskiesés - egyénileg egyezik meg. A kanadaiak egyúttal azt is bejelentették, hogy minden vállalati előfizető egy hónapnyi ingyenes technikai támogatást kap.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról