Szerző: HIRDETÉS

2011. október 2. 22:09

Legyen az IT is olyan mint a telefon!

Unalomig ismételt közhely, hogy az informatika szédületes sebességgel fejlődik és teszi egyre könnyebbé a vállalatok életét, a dolgozók munkáját. Ahhoz azonban, hogy a legújabb fejlesztésekből, a legfrissebb vívmányokból profitáljon egy szervezet, magának is folyamatosan fejlesztenie kell informatikai infrastruktúráját, amihez folyamatos beruházásra van szükség. Vagy mégsem?

A szolgáltatásként igénybe vett informatika, legyen szó menedzselt szolgáltatásokról, cloudból elérhető szoftverekről vagy akár hosztingról, egyik legnagyobb előnye a saját tulajdonú megoldásokkal szemben, hogy nem igényelnek beruházást, azok tervezhető költségként jelentkeznek a pénzügyi kimutatásokban.

Egy másik fontos szempont, hogy a fejlesztésekkel az ügyfélnek semmi dolga, azokat a szolgáltató végzi el a vállalt rendelkezésre állási mutatók biztosítása mellett – másképp fogalmazva folyamatosan a legfrissebb technológiát használhatja az ügyfél anélkül, hogy a frissítésre anyagi vagy emberi erőforrást kellene fordítania és a frissítéssel kapcsolatos kockázatok is a szolgáltatót terhelik.

Egy friss vállalkozás beindítása után, az első szárnycsapások alatt nagy könnyebbséget jelent, ha a tőkéjét a nélkülözhetetlen informatikai eszközök vásárlása helyett a vállalat közvetlen céljaival összhangban használhatja fel. Egy régóta működő, bejáratott, sikeres cégnek is érdemes lehet elgondolkodnia azon, megéri-e a saját tulajdonú, házon belül üzemeltetett informatika, nem lenne-e olcsóbb, ha azt szolgáltatásként venné igénybe. Ha a meglevő IT infratruktúra modernizálására nincs beruházási keret, frappáns megoldás lehet a költségből, szolgáltatásként megvett IT – a régi eszközök értékesítésével pedig tőke is felszabadulhat.

A Magyar Telekom régóta kínál távközlési szolgáltatásokat a hazai vállalatok számára, egy ideje pedig az informatikai szolgáltatások piacára is belépett és több olyan megoldással rendelkezik, amelyek kimondottan a kis- és középvállalatokat célozzák. Erre tipikus példa a Compleo Connect, amivel a szolgáltatást megrendelő vállalat azonnal elérhetővé válik a nagyvilág számára és saját eszközök vásárlása, telepítése nélkül, tőkeberuházás helyett kiszámítható költséggel el tudja indítani az üzletét.

Compleo Connect, hogy rögtön indulhasson az üzlet

A Compleo Connect tartalmaz vezetékes internetkapcsolatot, akár 15 Mbps sávszélességgel, saját domainnevet és e-mail címeket 2 gigabájtos postafiókkal, valamint vezetékes telefonelőfizetést. A vállalatnak csupán a PC-ket kell biztosítania az online jelenléthez, és hogy az internethez kapcsolásuk se jelentsen gondot, a Magyar Telekom még irodai routert is ad ajándékba a Compleo Connect megrendelőinek.

A szolgáltatás része 500 megabájt webtárhely, ahol a céges dokumentumok tárolhatók, bárhonnan elérhetők és szerkeszthetők, így azokat a munkatársaknak nem kell egymás között küldözgetniük, feleslegesen terhelve a postafiókokat. A weben tárolt anyagok rendszeres biztonsági mentéséről is a szolgáltató gondoskodik.

A Compleo Connect része egy virtuális vezetékes telefonközpont. A  Virtualoso VoiceCenter egy olyan híváskezelő megoldás, amely jóval túlmutat egy kisvállalati telefonközpont képességein. Az már szinte unalmas, hogy a céges mobilokat mellékként is be lehet állítani, sokkal érdekesebb, hogy egy online grafikus felületen programozási ismeretek nélkül lehet létrehozni hangos menüt, rögzíteni és tárolni lehet az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket, és ezekről részletes statisztikákat is lehet kérni.

Online fax

Noha az online kommunikáció egyre inkább kiszorítja a faxot, az üzleti világban ma is sok helyen nélkülözhetetlen, ha dokumentumok küldéséről van szó. A VoiceCenter Fax2email felhőszolgáltatás felhasználóinak nem szükséges faxberendezést vásárolniuk és papírra költeniük, vagy egy fontos dokumentum érkezését a készülék mellett várniuk.

A szolgáltatás teljesen mobilizálja a faxot, a dokumentumok e-mailben érkeznek, akár mobiltelefonon is olvashatók és a küldéshez is rendelkezésre áll egy webes felület, ahová  nem csak az üzletfélnek küldött dokumentumot lehet feltölteni, hanem a korábban küldött és fogadott faxokat is meg lehet tekinteni. A gyakorlatban ez azt jelenti, bárhonnan, bármikor küldhető fax, ahol elérhető az internet. A Fax2email használatához nem szükséges megváltoztatni a meglevő faxszámot és akkor is működik, ha a cég telefon- és faxszáma azonos – a hanghívások továbbra is ugyanott csörögnek mint eddig.

A fenti szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközöket az ügyfélnek nem kell megvásárolnia,  vagyis nem kell beruháznia ezekbe, fix havidíjért bérelheti őket, amivel a költségei tervezhetővé válnak. Modern infokommunikációs háttérrel pedig az üzlet is gördülékenyebben megy. További információ: uzletitelekom.hu

[A Magyar Telekom megbízásából készített anyag]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról