Szerző: Dojcsák Dániel

2011. szeptember 16. 16:34

Jön a Web 2.0-ás mobilbank: hírfolyam és QR kód

A mobilfizetés lázában ég szinte a teljes világ, és akár belevesszük az NFC-technológiát, akár nem, be kell látni, hogy az okostelefonba a játék, navigáció, zenehallgatás mellett az azonosítás és a fizetés funkciója is beköltözni készül. A magyar IND új fejlesztéseivel ezt a területet tenné sokkal használhatóbbá.

A banki háttér- és felhasználói felületeket fejlesztő magyar IND Group jövő héten a világ legrangosabb pénzügyi-technológiai konferenciáján, a New York-i Finovate-en mutathatja be 64 másik előadó mellett ötleteit a mobilfizetés következő generációira. A nívós szakértőkből és elemző cégek képviselőiből álló 800 fős közönség mellett az előadásokat online minden érdeklődő, tehát a potenciális ügyfelek, megrendelők is megnézhetik.

A felület legyen könnyű és egyszerű

Az IND az elmúlt években már több érdekes terméket is letett az asztalra, amiket különböző pénzintézetek itthon és külföldön is alkalmaznak már. A háttérrendszereken túl a cég fejlesztett egyszerűen kezelhető, okostelefonos környezetre optimalizált mobilbank felületet, webes és mobilos personal finance megoldásokat is. A most bemutatandó újdonságuk pedig már a közösségi hálózatok, webes szolgáltatások kezelőfelületére, struktúrájára fordítja le a banki érintkezési pontot is, azok minden előnyével együtt. Az IND saját bevallása szerint két fontos szempontot vesz figyelembe a fejlesztések során: egyrészt az alkalmazások maximális biztonságát, illetve a kialakítandó ügyfélfelület kényelmét és egyszerűségét platformtól függetlenül.

A Finovate konferenciára a vállalat egy valós, demó környezetben már működő megoldással készül, ami bemutatja, hogy miként válhat egy mobil alkalmazás a bankkal folytatott kapcsolatunk elsődleges csatornájává. Ahogy egyre többször olvasunk leveleket, nézünk barátainkkal kapcsolatos újdonságokat a közösségi hálókon, a bankoknak is itt az ideje, hogy kihasználják a mobil eszközökben rejlő adottságokat. Az IND alkalmazásai pont ezekre a képességekre építenek, és olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amit egy internet bank (vagy annak egyszerű mobilra átültetett változata) nem tud biztosítani.

A legfontosabb elem az értesítések azonnali eljuttatása a felhasználóhoz, pontosan ugyanolyan módon, ahogy teszi azt a Gmail, a Facebook vagy a Foursquare is. A banki eseményeket is az értesítési felületen látjuk meg, s az IND szoftverén keresztül néhány mozdulattal reagálhatunk is rá. Befizethetünk egy számlát, jóváhagyhatunk egy tranzakciót, vagy éppen nyugtázhatjuk, ha egy ígért összeg beérkezett a számlánkra.

Adok-kapok

A mobilbankolás, illetve a készpénz mobilfizetéssel való kiváltása sok problémát megold, generál viszont egy másikat. Míg a készpénz szabadon átadható, könnyen össze lehet dobni egy közös fizetés esetén az összeget, addig a digitális pénztárcák közt nehezen mozgatható a pénz. Ugyanennek a területnek végtelen fejlesztési kimenete lehet, de az IND első körben létrehozott egy olyan környezetet, amivel a mobilkliensek között anélkül lehet pénzt átadni, utalni, hogy a két félnek hosszú bankszámlaszámokat, kódokat kellene megjegyezni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A mobilkliens ezeket az adatokat egy QR-kódba is képes elmenteni, a másik kliens pedig beolvasni, megspórolva a manuális beírást. Ugyanígy lehetséges közvetlen adatkapcsolaton keresztül, Wi-Fi-n Bluetooth-on vagy éppen NFC-n keresztül átküldeni az adatot. Itt természetesen csak a név és a számlaszám közlekedik, maga a tranzakció ugyanazon a biztonságos csatornán fut le, mintha kézzel írtuk volna át a számokat.

A demó harmadik része pedig egy szintén fontos terület megreformálhatóságára hívja fel a figyelmet: az okostelefon és a mobilbank összekapcsolása segíthet a személyes pénzügyek felügyeletében is, valós időben kezelhetjük havi terveinket, a mobilalkalmazás képes jelezni ha túlléptük a beállított keretünket vagy ha valamilyen költségről elfeledkeztünk.

4-5 év múlva a magyarokhoz is eljutnak az ott bemutatott dolgok

A bemutatandó három demo mindegyike már meglévő és széles körben is elérhető technológiákra épít úgy, hogy a használhatósági szempontokat helyezi középpontba. Az okostelefon a cég szerint nem csak az emberek közti kommunikációt pörgette fel, de éppenséggel a bank és ügyfelei közt is egy olyan közelséget hoz létre, ami soha eddig nem létezett. A Finovate konferencián az IND erős mezőnyben mutatkozik be, hiszen a kizárólag meghívásos alapon működő előadássorozaton a kis nemzetközi szereplők mellett a nagy pénzügyi óriások, vagy éppen az NFC-s fizetés élharcosává váló Google is ott lesz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról