Szerző: Dojcsák Dániel

2011. augusztus 12. 12:59

Angry Birds érkezik a Google+ -ra

"A játék kiváló mód arra, hogy értékesen töltsünk el egymással az időt és egy kis egészséges versengés sem ártott még meg senkinek" - kezdi Vic Gundotra blogbejegyzését, amiben bejelentette, hogy a Google+ felületén elindulnak az első alkalmazások. Nem meglepő módon ezek egyszerű, de addiktív és szórakoztató játékok.

A Google elmélete az, hogy a megosztás nem kizárólag a párbeszédről szól, hanem a valós élet élményei is részesei kell legyenek a kapcsolatoknak. A vállalat szándéka, hogy az online játékok legalább annyira szórakoztatóak és jelentéssel teliek legyenek, mint a valódi életben játszott játékok.

Az alapötlet a szinte minden háztartásban megtalálható társasjáték polc/szekrény/láda motívumból jön, ami például azt is jelenti, hogy a Google+-ban a játékok és az azokkal kapcsolatos információk megjelennek ha akarjuk, de ugyanúgy el is lehet őket rejteni egy mozdulattal, anélkül, hogy örökre kitiltanánk valamit. Persze ez utóbbira is van lehetőség, akit nem érdekel ez a terület, az könnyen ignorálhatja az összeset egy mozdulattal.

Angry Birds, Póker és egyéb időrablók

Kezdetben a Google mindössze 16 játékkal indít, amiket 10 fejlesztőcég készített el. Köztük vannak olyan nagy nevek is, mint a Rovio Mobile, az Angry Birds fejlesztője, illetve a Farmville-t is jegyző Zynga, ami a Google+ felületén a Zynga Pokerrel indít.

A Facebook kitartó sikere részben az online casual játékoknak köszönhető, hiszen a felhasználók körülbelül harmada rendszeresen játszik, és csak amiatt is belép a Facebookra, ha pedig már ott van, akkor nyilván a többi funkciót se hagyja érintetlenül. A játék maga, illetve a felületen való bolyongás is bevételeket jelent a reklámokon, virtuális javakon keresztül a közösségi hálózat üzemeltetőjének. A Facebook esetében a játékok, illetve a virtuális javak a bevételek 30 százalékát jelentik, nem lehet kihagyni ezeket a képletből sem pénzügyi, sem tartalmi szempontból. Az eMarketer felmérése, illetve becslése szerint a közösségi játékokkal foglalkozó vállalatok 2010-ben több mint 500 millió dollár árbevételt értek el virtuális javak értékesítésével.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az egyetlen probléma az volt, hogy minden ilyen fejlesztő erősen Facebook-függővé vált, ami nem túl szerencsés trend. A Google+ megjelenése ezért leginkább a fejlesztők számára mentőöv, főleg úgy, hogy kezdetben mindössze 5 százalékot vonna el a fejlesztők bevételeiből, ami jelentősen kevesebb, mint amennyit a Facebook kér. Ha a Google+ sikeres lesz, akkor előfordulhat, hogy a verseny hatására a Facebooknak is csökkentenie kell a sarc mértékét. Persze az is lehet, hogy éppen a Google zárkózik majd fel.

Minden okkal történik

A Google már több mint egy éve tárgyalásokat folytat a játékfejlesztőkkel, építgette a partneri viszonyokat, már az előtt is, hogy a Google+ egyáltalán publikussá vált volna. A játékosok minden esetben hűségesebbé válnak, amire nagy szüksége van a Google+-nak. A jelenlegi több mint 20 milliós felhasználó tábornak stabillá kell válnia, az egyre több tartalommal pedig jelentősen kell növelni az aktív létszámot. A Facebook jelenleg 750 millió felhasználóval rendelkezik, amit nem lehetetlen utolérni, de keményen meg kell dolgozni a felhasználók bizalmáért és lelkesedésért. Abban nincs különbség, ahogy a két óriás dolgozik: mindkettő a felhasználók saját maguk által megadott adataik, preferenciáik alapján szűrt és irányított reklámokból szerzik a jövedelmüket. A Google bevétele a relevanciát veszi alapul, a Facebook viszont már közvetlenül a személyes adatokra építette fel a több milliárd dolláros üzletét.

A kezdeti stádiumban a Google még erősen irányított kínálatot mutat csak, de keresik és bátorítják a fejlesztőket, kiadókat, hogy ássák bele magukat a területbe és vegyék fel a kapcsolatot a Google+ csapattal. A felhasználóknak pedig csak annyi a dolga, hogy ha észreveszik, hogy náluk is élesedett a funkció, akkor próbálják ki a játékokat és élvezzék azokat. Magyarországon egyelőre nem sokan számoltak be arról, hogy náluk már éles lenne, feltételezhetően néhány napra szükség van a teljes kiadáshoz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról