Szerző: Gálffy Csaba

2011. július 28. 12:45

Foursquare-riválissá vált a Google Maps

Fontos közösségi szolgáltatásokkal egészült ki a Google Maps androidos kliensprogramja, amelybe már a felhasználók is tölthetnek fel helyeket és fotókat, valamint bővült a keresőtalálatok leírása is.

A Google eltökélten fejleszti a Maps asztali és mobilos szolgáltatását, a ma kiadott 5.8-as verzió már komoly vetélytársa lehet a népszerű Foursquare-nek. A legújabb verzió még tovább lépett a funkcióparitás felé, a Google már engedi a helyek felvitelét a Latitude-ba, illetve már tölthetünk fel képeket és kereshetünk általános kifejezésekre is. A Foursquare egyetlen előnye a nagy felhasználói bázis és a játékosság: a helyek meglátogatásával különböző "érmeket" (achievementeket, badge-eket) szerezhetünk, illetve a bejelentkezésekért pontok is járnak.

Képek, My Places

A Google Maps 5.8-as verziója mindenki számára megnyitja a lehetőséget, hogy a helyekhez írt saját ismertetés mellé képeket is feltölthessen. A felhasználók így a csillagozáson és szöveges kommentár mellett saját képeket is hozzáfűzhetnek a meglátogatott helyekhez. A feltöltött képek megjelennek a felhasználó Picasa fiókjában is, a Photos for Google Maps albumban. A webes felülethez hasonlóan ezután a mobilos kliensből is elérhető a My Places, ahol a csillagozott és legutóbb látogatott helyek jelennek meg.

Újdonság a "leíró kifejezések" (descriptive terms) megjelenése, amely a webes felületen korábban már bemutatkozott. Az egyelőre csak angolszász nyelvterületen elérhető funkció a találatok között megjeleníti a különböző helyekkel kapcsolatban leggyakrabban használt kifejezéseket, így gyorsabban eldönthetjük, hogy melyik a legmegfelelőbb számunkra. A Google bejelentése szerint ezek a kifejezések az egész webről érkeznek, és alkalmasak arra, hogy néhány szóban összefoglalják az adott helyek megkülönböztető jegyeit, mint amilyenek a különleges ételek, vagy a hangulat.

A Foursquare adatbázisban nem szereplő helyeket a felhasználók is hozzáadhatják a szolgáltatáshoz - ezzel a funkcióval eddig a Google Maps nem rendelkezett. A mobilos Maps 5.8-tól azonban végre a felhasználók is bevihetnek helyeket: ha a kliensben indított keresésre nem ad találatot a rendszer, akkor megjelenik a hozzáadás opció, amellyel felvihetjük a hely legfontosabb adatait. Az adott helyre ezután be lehet jelentkezni, azonban a Google Maps és a Places felületén továbbra sem jelenik meg, ahhoz a tulajdonosnak kell bevinnie a helyet a rendszerbe. A lépés kompromisszumot jelent a Foursquare "minden mehet", illetve a Google eddigi hozzáállása között, a cégek érdekei sem sérülnek, és a felhasználók is be tudnak jelentkezni mindenhová.

Gamifikáció is jöhet

A Google News már ad badge-ket a felhasználóknak a hírolvasásért, amennyiben azt a projektet sikeresnek ítéli a Google, a játékká alakítás a keresőóriás többi szolgáltatásába is megérkezhet. A gamification (gamifikáció, játékosítás) a legújabb trend a netes szolgáltatásokban - a számítógépes és konzolos játékokban sikeressé vált a "érmek" (achievementek) rendszere, amely tulajdonképp egy metajátékot jelent, extra kihívásokkal fűszerezve a játékmenetet. A "játékosítás" nem csak az online szolgáltatásokban kezd beindulni, az üzleti szoftverekben utazó SAP is komolyan gondolkozik e metajáték beépítésén a vállalatirányítási szoftverekbe.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az okostelefonok elterjedésével a lokációs szolgáltatások is virágzásnak indultak, a GPS-szel és WiFi-alapú helymeghatározással felvértezett készülékek olyan funkciókkal rendelkeznek, amelyről a hirdetők korábban csak álmodhattak. Bármely utcasarkon megállva egyszerűen rákereshetünk a közelben lévő kávézókra, a program pedig listázza a találatokat saját preferenciáink (közelség, keresőkifejezés), valamint barátaink és a felhasználók visszajelzései alapján. Az ehhez kapcsolódó új marketing még csak bimbózóban van, de biztosra vehetjünk, hogy a keresőoptimalizálás új formája a lokációs SEO lesz.

A Google Maps 5.8 futtatásához Android 2.1 vagy újabb operációs rendszer szükséges és bárhol használható, ahol van Maps szolgáltatás. Apró változás, hogy a Maps Labs szekciójában megjelent a "nagyobb betűk" opció, a korábban bemutatkozott térkép letöltése (offline használatra) funkciót pedig előtöltésre keresztelték át.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról