Szerző: Koi Tamás

2011. július 18. 16:19

Szórják ki az inaktív ügyfeleket a mobilszolgáltatók

A hazai mobilszolgáltatók ügyfélállománya utoljára 2009-ben volt olyan alacsony szinten, mint idén júniusban, a szolgáltatóknak mégsincs okuk a panaszra. A mobiljukat ténylegesen is használó előfizetők száma egy év alatt jelentős mértékben nőtt.

A három magyar mobilszolgáltató előfizetőinek száma jelentősen csökkent tavaly nyár óta, a Vodafone-nak, a Telenornak, valamint a T-Mobile-nak mégsincs oka sok panaszra, hiszen az előfizetésüket ténylegesen is használó, vagyis forgalmazásban részt vevő ügyfelek száma mindeközben nőtt. Az idényszerű változások mellett mindez több okra vezethető vissza, így egyebek mellett egyre kevesebb a feltöltőkártyás ügyfél a szolgáltatóknál, másrészt az operátorok már nem próbálják mindenáron megtartani az alacsony, vagy zéró forgalmat generáló ügyfeleiket.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság júniusi statisztikái szerint a három magyarországi mobilszolgáltatónak összesen nagyjából 11 millió 704 ezer előfizetője volt az év hatodik hónapjának végén - ez több mint 161 ezer előfizetéssel kevesebb, mint egy évvel korábban. A száz főre jutó mobilelőfizetések száma utoljára 2009 végén volt olyan alacsony szinten, mint idén júniusban (117,4), a tavalyelőtti mélypontot azonban még nem érték el a cégek.

A szolgáltatóknak ennek ellenére kevés okuk van a panaszra, hiszen az aktív, vagyis az előfizetésükkel a megelőző három hónapban hívást indító vagy fogadó, illetve SMS-t küldő ügyfelek száma csaknem 155 ezerrel nőtt éves szinten. A két előfizetői bázison belüli eltérő előjelű, hasonló arányú mozgás alapvetően azt a folyamatot jelzi, mely során a szolgáltatók az inaktív, vagyis keveset költő előfizetőiktől igyekeznek megszabadulni, vagy aktivizálni őket.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A folyamattal együtt jár, hogy a szolgáltatóknál töretlenül csökken a feltöltőkártyás előfizetések aránya a teljes ügyfélbázison belül: míg tavaly ilyenkor az összes előfizetés több mint 55 százaléka feltöltőkártyás volt, addigra ezek aránya mára 51,4 százalékra süllyedt, és a trendek alapján nagy biztonsággal kijelenthető, hogy jó eséllyel 50 százalék alá ér még az idén. A legtöbb inaktív ügyféllel egyébként továbbra is a Telenor rendelkezik: a cég 3 millió 850 ezer ügyfeléből 314 ezren az elmúlt három hónapban semmire sem használták az előfizetésüket, míg a T-Mobile-nál 5 millió 208 ezer előfizetőből 264,4 ezer, a Vodafone-nál pedig 2 millió 643 ezer előfizetőből 164,8 ezer ügyfél számít inaktívnak.

Az átrendeződést jól jelzi, hogy a Telenor piaci részesedése a teljes előfizetői bázisnál tavaly óta csaknem 2 százalékpontot esett, az aktív ügyfelek számát tekintve azonban közel sem volt ilyen mértékű vesztesége a szolgáltatónak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról