:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. július 14. 09:37

Demokratikus zenehallgatást a kocsmákba!

Sokszor azért járunk egy helyre, mert jó a zene, sokszor azért állunk tovább, mert nagyon nem tetszik. Egy magyar találmány megpróbál ezen változtatni és az okostelefonok, a Last.fm és a Facebook segítségével mindig olyan zenét ad egy helyszínen, ami megfelel az ott tartózkodó társaság közös ízlésének.

A Digital Natives gondozásában létrejött Mixgar idén májusban mutatkozott be az Innovációs TechShow kiállításon azzal az ígérettel, hogy véget vet az izolált munkahelyi fülhallgatós zenehallgatásnak és a házibulikban, illetve szórakozóhelyeken is közelebb kerülhet a zenei repertoár az igényekhez. Az első megjelenése óta a Mixgar demózott már a Volt Fesztiválon, a Hightech Pub rendezvényen, illetve a Mobilpikniken is. Most kilép a nagyközönség elé és a magyarok a következő hetekben egyelőre ingyenesen próbálgathatják a közösségi zenehallgatást.

Közös kívánságlista

A szolgáltatás lényege, hogy a felhasználók egy könnyű regisztráció után bekötik a Last.fm és/vagy a Facebook publikus profiljukat az alkalmazásba, amiből a szoftver kibányássza a kedvelt zenéket, előadókat, stílusokat. Ezután bárki létrehozhat új, vagy csatlakozhat meglévő “helyszínekhez”, az adott helyre bejelentkező felhasználók profiljainak, zenei ízlésének összesítéséből pedig megszületik egy rangsor, ami egyben egy lejátszási lista is.

Jövő héten indul egy nemzetközi demó is, addigra feltételezhetően elkészül még néhány további fejlesztés, illetve stabilabbá válik a rendszer és a kezelőfelület is megkapja a véglegesnek tekinthető verzióját. Most ugyanis még több kulcsfunkció hiányzik belőle, többek közt nem lehet a helyszínek tulajdonsainak szűkíteni a lehetséges zenék skáláját. Ez pedig fontos lehet, ha mondjuk egy házibulin vagyunk, ahol nem biztos, hogy szerenénk, ha felcsendülne egy Portishead szám, csak azért mert sokan szeretnek rá depressziózni.

Hogy működik?

A listában szereplő számok közül a legfelső szól, a második következik, az azokat követő további 48 szám viszont verseng a megszólalás lehetőségéért. Minél több ember profiljában van benne egy dal, annál nagyobb az esélye hogy feljebb kerül a rangsorban, ez már önmagában is egy mozgalmas listát szülhet egy szórakozóhelyen, ahol jönnek-mennek az emberek, de a felhasználók a mobiljukról egy böngészős alkalmazáson keresztül szavazhatnak is a dalokra. Innentől kezdve pedig senki nem duzzoghat, hogy a Józsi már megint rátapadt a Winampra, vagy hogy béna CD-t rakott be a pultos. A Mixgar egy fejlett változata a kocsmai Jukeboxoknak.

A Digital Natives fejlesztői a magyar közönségtől azt várják, hogy próbálják ki a Mixgart, osszák meg véleményüket, mutassák meg ismerőseiknek, vigyék el házibulikba. A tesztelési fázis eredményei nyilván beépülnek a későbbi verziókba is. Egyelőre ingyenes a termék, a szavazásban és ranglista létrehozásban résztvevőknek pedig az is marad. Az egyetlen dolog, amiért fizetni kell majd pár hét múlva, az a helyszínek létrehozása, illetve üzemeltetése. Várhatóan lesznek egyszeri jegyek, illetve folyamatos elérést biztosító bérletek is, de egyiknél sem számítunk komoly összegekre. Logikus az lenne, ha egy házibuliban maximum néhány sör áráért lehetne indítani egy ilyen csatornát.

Egyelőre csak YouTube diszkó

Hiányzik egyelőre a szolgáltatás mögül a professzionális zenei katalógus is, de a HWSW-nek a fejlesztők azt mondták, hogy ez egy következő lépcső, ami 3-6 hónapon belül lehet aktuális. Az első fázisban a muzsikákat a YouTube szolgáltatja, ami valójában azt jelenti, hogy megszületett a tökéletes YouTube diszkó.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Ha a fogyasztói termék megfelelő fogadtatásban részesül, akkor jöhet a business-to-business változat, ahol már komoly zenei háttérrel, főként cégeknek, rendezvényeknek, szórakozóhelyeknek lehet értékesíteni csomagokat. Fontos szempont a szerzői jogi háttér is, ami Magyarországon kulcsfontosságú, de a szerzői jogokra vonatkozó megállapodást a fejlesztők már aláírták az Artisjusszal, továbbá a kiadói jogokra vonatkozó szerződéskötés is folyamatban van a MAHASZ-szal. Az aláírást követően mintegy 30 országban lesz legálisan elérhető a szolgáltatás, lefedve Európa, Észak Amerika, Ausztrália és Ázsia jelentős részét.

Világsiker felé

A Mixgar szinte a végtelenségig skálázható, ugyanis ahogyan egy 20 fős házibulit kiszolgál a rendszer, úgy akár több ezer fős nagyrendezvényeken is képes teljesíteni. A bevételi lábak között pedig szerepel a szponzoráció is, amikor egy teljesen átmárkázott felülettel megspékelve népszerűsít a Mixgar egy hirdetőt. A nemzetközi terjeszkedéshez a felhasználók lelkesedésén, illetve a hiányzó részek pótlásán kívül szükség van kockázati tőkebefektetőre is, az ezzel kapcsolatos tárgyalások már folyamatban vannak.

A Mixgart kipróbálni a Mixgar.com weboldalon lehet, ami akár mobilos, akár asztali böngészőből is működik, a regisztráció gyors és egyszerű, csakúgy, mint a Last.fm és a Facebook profil hozzáadása is.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 12:33

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.